RSS Feed

E isterică, păzea!

vezi toate articolele de
14 Apr 2011 la 03:36 184 comentarii 3059 vizualizari.

Încă din fragedă pruncie, mi s-a indus ideea că femeile sunt isterice. Când a trebuit să merg la şcoală, ai mei m-au înscris într-o clasă cu învăţător. Pentru că invăţătoarele sunt isterice. Când am avut prima carie, mi s-a spus să merg la un doctor stomatolog. Pentru că doctoriţele sunt isterice. Când am plecat în prima excursie în afara ţării, toată lumea s-a bucurat că şeful de grup, ghidul, era bărbat. Pentru că, aţi ghicit, dacă era femeie, era o isterică. Ultima alegere nu a fost cea potrivită, oricum. Ghidul era bărbat, nu era deloc isteric. De fapt, era atât de calm şi nepăsător, încât am fost nevoită să urc un deal, pe ploaie. Nu ar fi fost o problemă dacă nu aş fi avut amigdalită şi febră 39 de grade. Când am cedat nervos pe la jumătatea drumului, tot eu am fost cea isterică, bineînţeles.

Dacă stau să privesc înapoi, femeile au fost cele care mi-au marcat traseul. În sensul că m-au îndrumat, de obicei inconştient, spre drumul pe care l-am ales. Isterice sau nu, femeile mi-au înţeles mai bine personalitatea, nevoile, aptitudinile.

Bărbaţii însă mi-au insuflat dragostea pentru lectură, pentru muzică şi filme.

Femeile m-au inspirat prin poveştile lor, prin versatilitate. Bărbaţii prin felul în care se bucurau de viaţă.

Cât despre nevroze, cele mai interesante femei pe care le-am cunoscut sunt predispuse să fie uşor isterice. Deşi am fost învăţată să mă feresc de ele, când mi-au ieşit în cale, am vut sa le cunosc mai bine. Pentru că ştiu că pot fi periculoase dacă sunt evitate pe faţă, dar pot fi şi extraordinare dacă ştii cum să te apropii de ele.

Se spune că bărbaţii fug de ele ca de râie. Că nu suportă ţipetele, mofturile, crizele. Dar am auzit şi varianta: „e nebună, dar o iubesc”. Şi când vine vorba despre o astfel de femeie, îmi aduc aminte de Penelope Cruz în Vicky Cristina Barcelona.

Vouă cum vi se par, insuportabile sau adorabile în nebunia lor?

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


Etichete: ,


184 comments
  • 1

    Ai cazut in capcana lui Woody Allen? In starea lui romantico poetico, asa cum afost Paris si Barcelona, a existat si in Bucuresti, Romania. Doar ca te-ai nascut intr-o era gresita.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 09:07:45 | Raporteaza
  • 2

    Misto ai scris. Echilibrat.

    AN, cum dracu ai adus vorba tocmai de istericu’ ala?

  • 3

    DA CIN’ TE CREZI, DON’ŞOARĂ, DE VII SĂ NE FACI ISTERICE, AŞA, ÎN FAŢĂ!!

    NOI SÎNTEM BLÎNDE, CALDE, IMPERTURBABILE!!

    AI ÎNŢELES??!!!!!!!!!!

    (pfiu, ce mă mai enervă, Doamne! şi cît de liniştită eram în dimineaţa asta…) :roll:

  • 4

    Mie nu mi-e prea clar ce înseamnă isteric/ă, dar am văzut aşa:

    – Bărbaţi cu neveste de aceeaşi vârstă (sau chiar mai mari!) treziţi la patruzeci de ani cu babe lângă ei. Şi ca urmare, irascibili, violenţi cu nevasta şi copiii, dezinteresaţi de bunăstarea familiei, alcoolici, neîngrijiţi. Asta în cadrul familiei.

    Afară, veşnic cu ochii pe alte femei, prieteni cu toată lumea, cheltuitori. De gaşcă.

    – Femei cărora nu ştii cum să le mai intri în voie. La serviciu, în grup cu prietenii, et c. Rele, cu nasul numai pe sus, veşnic invidioase pe celelalte femei din jurul lor, veşnic gata să facă rău.

    În familie, obediente, neglijente cu copiii şi cu casa, delăsătoare, noră pentru mama, românii au talent.

    În 99,99% din cazuri, starea provine din insatisfacţia sexuală. Din nefutut! Din lipsa orgasmelor, sau din cauza orgasmelor chinuite şi incomplete.

    Ştiu, nu-i adevărat, voi nu, niciodată!

  • 5

    Istericele sunt de două feluri. Fermecătoare şi acre.

    Da, Maria Elena (personajul interpretat de Penelope Cruz) din filmul lui Woody Allen era fermecătoare. Vie. O femeie cu carne pe ea. Şi cu tot sufletul pe buze.

    De alea acre, nici nu vreau să vorbesc.

  • 6

    Uitasem: lângă ambele tipuri e greu de trăit. :D

    Dar eu, de pildă, n-aş fi dat-o pe Maria Elena pe nicio Vicky din lume. Şi, de fapt, nici pe Cristina.

  • 7

    Da, în filme pot fi fermecătoare. Or avea şi corespondenţi reali?!

  • 8

    Îmi place textul tău. Foarte mult. A intrat direct în mine. Mulţumesc.

    Iulia,

    Simplu n-are cum să fie şi nu are legătură cu preferinţele. Compatibilităţile fac legea aici. Dacă eşti închistat, nesigur, temător, n-ai cum să faci faţă unei… isterice. Ştiu, ştiu ce-ai vrut să spui tu prin asta. Nici s-o iubeşti nu te face potrivit. O să te temi mereu de ea, însă o s-o acuzi continuu de toate tâmpeniile. Depinde cât de repede se scârbeşte nebuna, dar sigur scapi de ea. Doi bani nu dă pe tine. Eşti salvat!

    Dacă eşti tu însuţi şi nu ţi-e frică de viaţă, poţi fi partenerul viu şi spumos, cald şi norocos al unei astfel de femei, alături de care viaţa are mai mult umor decât ai fi crezut vreodată că poate avea. Iar consecinţele sunt zilnice şi minunate.

  • 9

    Nu confunda isteria cu nebunia artistică provenită din instinctul, foarte dezvoltat la unele, de libertate, inedit şi aventură sau cu alte cuvinte de dorinţa frumoasă de viaţă plină! Isteria e o boală. Şi nu e elegantă deloc!

  • 10

    Nu confund nimic. Eu aşa am văzut-o pe isterica Iuliei. Nu candidată la medicaţie specifică.

    Ştii bine că acest cuvânt s-a generalizat, iar acum orice izbucnire a cuiva e catalogată instantaneu drept isterie.

    Iulia vorbea despre altceva. Mă rog, asta e cheia mea de lectură. Dacă nu e cea corectă, probabil îmi va spune ea.

  • 11

    Eu am vorbit despre cea de-a doua din comentariul tău.

    Mă feresc de etichete. Sunt lesne de aplicat şi inconsistente. Sunt prea mulţi care au o pasiune din a le pune. Nu sunt printre ei.

  • 12

    Atata timp cat constientizeaza ca a luat-o pe aratura si se indeapta, sunt de iubit. Dar, daca devine un caracter constant, atunci ar trebui sa mearga sa vada de un psiholog, nu de alta, dar isi face mai multa rau siesi, decat celor din jur. E cu doua taisuri si, de preferat, sa nu exagereze, nu merita sa confirme exveptia in detrimentul acceptabilului.

  • 13

    Şi-apoi, suferinţele reale n-au nimic de-a face cu eleganţa. N-au cum.

  • 14

    Gata?!

  • 15

    Punct.

    Continuă tu.

  • 16

    Tind să fiu de acord cu argumentaţia freudiană a lui Cosa Nostra.

    Tind de asemenea să fiu de acord cu viziunea idilică a Iuliei.

    Tind să fiu deasemenea de-acord şi cu emulaţia empatică a Anei…

    ..nu prea tind eu să fiu de acord cu faptul că sunt de acord, da’ mă abţin, ce să mai zic acuma.

  • 17

    Bun, hai să nu denaturăm sensurile. Isterica e isterică!

    Cea la care te-ai gândit tu – şi eu e femeia! E cea pe care o căutăm cu toţii!

  • 18

    Şi ea tot la aia s-a gândit. O să vezi.

    Dar ştii ce mă bucură? Că vedem femeia la fel. Ceea ce e rarisim. O femeie şi un bărbat să aibă aceeaşi viziune asupra unei chestiuni atât de controversate.

    Vezi, Habarnam, cum se-aşezară stelele? Na!

    Emulaţie empatică? Îţi declar război, Habarnam!

  • 19

    Consoarta mea este calma, desi maica-sa si-a educat cele trei fiice untr-un spirit mai agresiv, mai dominant.

    In cei 40 de ani de viata, am avut relatii de toate felurile: calme, zbuciumate etc. Ma inscriu cu siguranta in randul barbatilor care nu agreeaza istericele. S-ar putea sa fiu eu uneori isteric, recunosc…

    alt ce ghevara mea
    2011-04-14 12:49:21 | Raporteaza
  • 20

    @Cosa Nostra: dacă aplicăm regula de trei simplă se duce naibii tot farmecul bloggeritului…

    @Ana: vorbeam în sensul liric, nu concret-fiziologic… adică la figurativ, nu la propriu. Repede te duse mintea la prostioare…

  • 21

    Iar cuvântul liric?

    Habarnam,

    Am înţepenit când mi-a spus o prietenă a mea, un lector avizat, nu glumă, că textele mele sunt lirice. Stăteam şi nu-mi venea să cred. Până la urmă mi-a definit lirismul în accepţiunea ei şi aşa a scăpat cu viaţă.

  • 22

    S-ar putea sa par misogina, dar eu una nu prea reusesc sa am relatii bune cu femeile. Si nu neaparat pentru ca sunt isterice. Pur si simplu le vad altfel decat mine. Probabil ma insel, si le seman prea tare. Isterica? Probabil am fost de vreo doua ori, cand am facut vreo criza nervoasa pe motiv ca eram parasita. Ar fi trebuit sa fiu demna si tacuta, dar nu am reusit. Si intr-un fel, mi-a fost bine, am spart buba. Si partea cea mai buna, fostului nici prin vis nu i-ar da sa mai fie cu mine. Si asta mi se pare sfarsitul normal al oricarei relatii.

  • 23

    Eu iubesc caractere ca Penelope Cruz, care se identifica cu o anumite cultura, si pasiunea culturii tarii. Cruz, in filmul Vicky Cristina Barcelona, e catalana, si se vede. Ea nu este isterica, ci pasionala, este intra-devar ancorat in existenta catalana, in poetica si filozofia catalana. Exact asa cum a descris Woody Allen filozofia catalana in sensul surrealismul din pasiunea sa. O inteleg din plin pe Iulia Gheorghe. Vrea sa simte pasiunea traiulul care a trait atit Vicky si Cristina.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 13:05:00 | Raporteaza
  • 24

    Ei, Anti, aici te-ai cam înşelat tu. Woody Allen acolo nu surprinde nicio filosofie catalană reală. Ci o Barcelona turistică, exotică. Privirea lui se plimbă numai pe suprafaţa lucrurilor, nu intră în profunzime, preia şi exploatează frumos numai clişee. Cam cum percep americanii – unii dintre ei – cultura europeană. Aici e şi ironia filmului. Personajele sunt toate prototipuri. Nu încearcă să vândă iluzia realismului.

    Maria Elena, Vicky, Cristina, pictorul – sunt toţi fantoşe.

    Cine dracu mă pune să vorbesc cu tine, nu ştiu.

  • 25

    @Ana: Avizul meu vine mai de sus, nu de la o amărâtă de academie sau facultate. Aşa că ai face bine să mă crezi pe cuvânt când asociez lirismul cu tine, nu cu textele tale ;)

    @morringain: probabil nu te înţelegi cu accepţiunea tâmpită a feminismului modern şi a egalitarismului forţat între sexe. Femeia ca entitate se raportează la un etalon (bărbatul, familia, copiii, cauza socială, etc,) prin principala ei calitate, asertivitatea. Bărbatul ca individ se defineşte unic structurat, prin determinismul arhetipului masculin (luptătorul, vânătorul, etc.) Poate că de acolo neînţelegerea…

    @Anti Nationalist: asta să i-o spui Iuliei în particular dacă vrei confirmarea :D

  • 26

    Lector, adicătelea vrusei să spui un cititor profesionit. Nu grad universitar.

    Armistiţiu?

  • 27

    @Ana: las’ că ştim noi… provocaşi o ceartă ca să fie mai dulce împăcarea :D

    …ce ţi-e dom’le şi cu crizele astea de isterie… controlate ;)

  • 28

    Habarnam,

    Război din nou. Necontrolat (mă rog, ca orice război). :P

  • 29

    Zi si mie, poate Woody Allen sa faca aceasi film si despre cultura romaniei?

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 13:54:46 | Raporteaza
  • 30

    Bineînţeles. Doar e Woody Allen. Nu-l subestima!

  • 31

    Nora, nu poti sa neglijezi ca Woody Allen a scos in evidenta cultura si filozofia catalana. Spre exemplu, cand Javier Bardem s-a intalnit cu unchiu-sau. A pus in evidenta chintesenta sufletului catalan. In starea lui surrealistic nu a devenit o intrebare, pe care pui cand te uiti la ceva abstract. Ci abstractiunea insusi s-a concretizat direct in sinea subconstientei. Adica, raspunsul catalan, gasesti in sufletul, si nu prin viziune, ci prin simtire. Iar simtirea asta surrealistica simtit Vicky de a dezorienta o viata monotona tipic Americana, la o stare romantica si sufletista, pe care atit Vicky si Cristina au incercat prin costrangerea lor lautrica.

    Iar aceasta viata vrea si Iulia Gheorghe, pe care nu poate sa-o gaseasca in tara care s-a nascut. Problema este, ca atit Vicky si Cristina au revenit in SUA cu o golaciune mai mare. Fiindca realitatea doare.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 14:26:02 | Raporteaza
  • 32

    @Habarnam: nu, n-ai nimerit-o. Nu cred nicio o iota din ce ai spus tu mai sus. Din contra, cred ca nu ma inteleg tocmai cu femeile care se comporta ca niste obiecte aservite barbatilor, care se rezuma sa se lase conduse fara sa-si puna cumva creierul la contributie. Si care isi pierd asa de usor independenta si se incadreaza in niste tipare construite de altii.

    Nu as spune ca sunt tocmai feminista de aia infocata, nu o sa ma vezi niciodata afirmand ca femeile in intregul lor sunt superioare in vreo privinta barbatilor, ci mai degraba cred ca sunt destule femei mai cu sange in vine (sa nu zic altfel) decat multi barbati, asta pentru simplul motiv ca refuza conventiile sociale (alea gen femeia gateste si are grija de copii si barbatul vaneaza – fara sa vreau sa ma dau mare cumva asta e situatia de la mine din familie: el e cu gatitul si cu alte ocupatii specific feminine si eu repar prize, tevi, electronice, samd).

  • 33

    Anti, uitându-mă la filmul lui Allen, nu am aflat nimic nou despre cultura catalană.

    Uite, îţi dau un exemplu: e ca şi cum ar veni cineva la noi şi ar face un film, iar din când în când ar apărea referiri despre Dracula sau Ceauşescu. Spectatorul cât de cât avizat din vest nu va spune niciodată că respectivul regizor a surprins esenţa culturii româneşti.

    Aşa şi cu Woody Allen: a servit pe tavă câteva clişee cu aromă catalană.

    Woody Allen a spus o poveste veche de când lumea în imagini noi. Suflete rebele (Maria Elena şi pictorul), suflete liniştite şi conformiste (Vicky) care cred, pentru o perioadă, că pot fi rebele, dar se cuminţesc ulterior, fără ca asta să însemne că sunt mai puţin profunde. Şi suflete goale (Cristina)care se mulează după personalităţile mai puternice din jur. Ca fluidele. Asta-i tot.

    Şi ce tot ai cu suprarealismul?

  • 34

    “Anti, uitându-mă la filmul lui Allen, nu am aflat nimic nou despre cultura catalană”

    Trebuie sa inveti, sa te uiti, dincolo de aparantei. Esti prea rationala. Iar asa cum a descris si Cervantes.

    Prea multi din rationalism isi distruge sufletul.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 14:55:43 | Raporteaza
  • 35

    Fa isterico, iar vii sa dai lectii?? Cine dracu mai scrie articole pe Pandora la 4 dimineta? :D

    Isteria face parte din “eternul feminin”. Si de multe ori e doar chimie, nu se poate vorbi de vina posesoarei. Ma intreb cum ar fi aratat lumea daca si barbatii ar fi suferit de pms.

  • 36

    “Spectatorul cât de cât avizat din vest nu va spune niciodată că respectivul regizor a surprins esenţa culturii româneşti”//

    Intr-n sens, ba se poate. Mentalitatea romaneasca in combinatia cu un spirit nihilistic. Se poate crea mult din nihilism. Din nepasarea culturala, care este capabil de a distruge o natie intreaga.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 15:18:46 | Raporteaza
  • 37

    Anti: tu eşti “surrealist”. Dar nu-i bai. Dadaist pe alocuri.

  • 38

    Morringain,

    Din contra, cred ca nu ma inteleg tocmai cu femeile care se comporta ca niste obiecte aservite barbatilor, care se rezuma sa se lase conduse fara sa-si puna cumva creierul la contributie. Si care isi pierd asa de usor independenta si se incadreaza in niste tipare construite de altii.

    Întrebări cu semnul întrebării şi al exclamării la sfârşit:

    Ce ai vrut să faci în viaţă?! Unde te afli acum?! Ce faci în viaţă în afară de schimbatul garniturilor la robineţi?!

  • 39

    Anti,

    pe care pui cand te uiti la ceva abstract. Ci abstractiunea insusi s-a concretizat direct in sinea subconstientei

    Faci erori mari, care nu provin din nestăpânirea limbii române.

    Nu te poţi uita la ceva abstract. Iar abstractul nu se poate concretiza nici chiar în subconştient. Asta e de fapt definiţia lui: ceva care nu se poate concretiza.

  • 40

    @Cosa: stii foarte bine ce am vrut sa fac. Si ce vreau inca. In ciuda imperfectiunii sistemului. Da, momentan ma aflu intr-un loc care nu-mi place, pentru ca ma saturasem sa vad un depresiv langa mine care ameninta ca face orice numai sa nu continue cu munca. Si am zis, ok, facem o data si cum vrei tu, de incercare. Ce fac in afara de schimbatul de robinete? Momentan citesc, invat, imi caut de munca, scriu. Ce sugestii imi dai? Sa iau cumva modelul sotiilor italiene si sa ma dedic 25 de ore din 24 (vorba vine) familiei, sa ma rezum la a gati, a spala si a face curat, dupa minunatul proverb italienesc “donna schiava lava e chiava”? Nu mi se potriveste. Nu pot sta cu doar atat. Eu de alea femei vorbeam, nu le bag in nici un caz pe toate in oala asta.

  • 41

    Femei aservite bărbaţilor nu sunt cele dedicate familiei şi gospodăriei.

    O femeie face astea pentru familia (şi a) ei şi pentru gospodăria (şi a) ei şi nu înseamnă că e aservită bărbatului.

    O femeie aservită bărbatului e aceea care urmează calea bărbatului oricât de nepotrivită ar fi aceasta. Dacă între timp nu-i spală şi nu-i face demâncare nu se numeşte că e neaservită. Se numeşte altfel!

    Tu de care eşti Morringain?!

    Nu-mi răspunde!

    Nu mi-o lua în nume de rău. Eu sunt un om bun la suflet. Atât de bun, încât le dau şuturi în cur tuturor celor dragi când sunt pe cale de a face câte o greşeală. Sau când persistă într-o greşeală. Eu sunt adeptul trezitului la realitate cu pumnul în cap. Singura trezire eficientă!

  • 42

    @Cosa Nostra: nu cred ca ne intelegem. Ai idee cate din femei, pe motivul ca au de spalat/facut mancare sau mai stiu eu ce, refuza sa mai judece ceva cu capul lor, pe principiul noi muncim, nu gandim? Si macar daca ar munci, dar se fac. Sa mai faca ceva pentru ele (cum ar fi sa citeasca o carte, sa faca un curs, sa munceasca ceva), pentru ca asta ar presupune si efort intelectual? Si care il lasa pe barbat sa decida tot? Uite, eu l-am lasat o data si a facut o tampenie mare cat el, a lasat o munca relativ buna sa vina aici si sa nu gaseasca nimic (pentru ca nici nu prea il intereseaza sa gaseasca, vrea sa muncesc doar eu si el sa stea acasa). Cand e nevoie de facut ceva, fac, dar nu ma rezum doar la asta. Nu pot. Numeste-ma cum vrei, nu o sa fiu in stare niciodata sa stau drepti in fata barbatului cum sta soacra-mea, nu o sa reusesc niciodata sa renunt la a citi sau a ma informa doar pentru ca barbatul crede ca e pierdere de vreme si mai bine ma duc la sapa sau mai stiu eu ce exemple minunate de prin casniciile nereusite din lumea asta mare. Si eu iti vorbesc dintr-o alta realitate. De bine de rau, la noi femeile apuca sa iasa din casa, macar la munca, castiga cate ceva si sunt, atat cat pot, independente. In Italia mai bine de jumatate din femei stau acasa si nu au nicio perspectiva in afara de blestematele alea de paste si de telenovele. Crezi ca sunt de laudat femeile alea?

    Sincer, ce vreau eu acum e sa imi gasesc o munca si sa plec de aici. Prefer orice lipsei de ocupatie din locul asta. Si de plecat am sa plec cu prima ocazie, cu sau fara sot. E alegerea lui daca vrea sa se ingroape aici. Am ezitat acum trei ani sa divortez, gandindu-ma la cel mic. Dar am ajuns cred amandoi la concluzia ca nu vrem aceleasi lucruri. In martie anul viitor o sa reincep doctoratul, sper sa imi gasesc bani pana atunci sa platesc taxele.

    Apropo, bunica mea de la tara a fost invatatoare inainte sa se marite. Un an sau doi, nu mult. S-a maritat si nu a mai lucrat decat la CAP, pentru ca bunicul meu nu credea ca ar putea impaca munca la scoala si crescutul copiilor. Dar nici ea nu s-a rezumat vreodata doar la a munci in gradina sau la vaci. A devenit avocatul neoficial al satului. Cum avea cineva o problema, cum ea pleca sa i-o rezolve. Era mai mult pe la Bucuresti decat pe acasa. A ajuns sa mearga pentru unul si altul in audienta si la ministri pe vremea lui Ceasca. Si s-a batut cat a putut ca al meu tata sa ajunga avocat. Sa inteleg ca nu era o femeie cum trebuie? In antiteza, bunica cealalta, dupa ce a lucrat la un minister prin anii cincizeci, a ramas acasa. Sa se dedice familiei. Nu ai idee cat de mult a regretat asta, mai ales in ultimii ani de casnicie cand paranoia bunicului meu a inceput sa se manifeste din plin (era gelos pana si pe barbatii care indrazneau sa-i spuna buna ziua pe strada!). Crezi ca a fost mai bine in al doilea exemplu? Eu zic ca nu.

  • 43

    @Cosa: Femeia aservita e si isterica? Sau i s-a luat acest privilegiu?

    A+

  • 44

    Bă, ce naiba mă, aţi dat-o-n bară rău de tot :D

    Am zis eu de femeia ASERVITĂ? Eu am zis de asertivitate, la modul tipologiei familiei ideale, adică:

    Bărbat = comportament agresiv = luptătorul, vânătorul, aducătorul de bani în casă, apărătorul căminului de agresiuni externe etc.

    Femeia = comportament asertiv (nu “aservit”) = negociatorul, consultantul, căldura sufletească, îngrijirea căminului, şamd.

    Copilul = comportament pasiv = receptorul, discipolul, în fine…

    Am gugălit oleacă dar n-am găsit ce-am învăţat eu în şcoală, ci doar psihologie ieftină, americănească de marketing. Insuficiente explicatii (pe arhetip-antropologie) dar destul de lămuritoare pe moment: personalitateal../

    …ia uite frate, unde dai şi unde crapă :D

  • 45

    Morringain, mă tem că la noi faptul că femeile muncesc nu se datorează neapărat faptului că vor, ci că sunt nevoite. Pentru că, dacă în Italia sau alte părţi, o familie poate trăi cu o singură sursă de venit, aici nu prea e posibil.

    Nu cred că româncele au o dorinţă de afirmare, de împlinire profesională mai mare decât italiencele. Ci sunt doar mai nevoiaşe. Ştiu femei măritate cu bărbaţi bogaţi care au renunţat fără mari greţuri la serviciu. Şi femei care le invidiază.

    Şi mai ştiu şi femei care nu divorţează tocmai pentru că se tem că nu se pot întreţine singure. Pe ele şi copiii lor. Aşa că nu ştiu ce să zic de independenţa aia. Aş vrea să fie cum zici tu.

  • 46

    Scuze, mă fac ceva pe el de link. Nu e bun la nimic. E numai motivaţională dezaxantă, new age-isme de doi bani.

    Îmi e greu să explic ceva concret, dar n-am timp (nici chef) să folosesc noţiuni de antropologie, antroposofie. Gândiţi-vă puţin la mitul androginului şi despicaţi-l în două. De-acolo vedeţi voi ce şi cum….

  • 47

    ma bag si eu, d’aiurea. de la asertivitatea femeii ati deviat la femeia aservita barbatului.

    clar e ca bantuie un dor de duca si ca multi vrem ce nu avem. eu de exemplu sunt satula de propaganda pentru femeia independenta si cred ca e foarte daunatoare. prefer propaganda inter-dependentei. si se cam contrazice cu dorinta mea ne-implinita de a fi arheolog, unde am primit numai descurajari si de la femei si de la barbati de genul: e curata nebunie, unde sa te duci tu, nu te uiti la tine, asta-i treaba de barbat, pe tine te ia o prima adiere pe sus.

    oare isteria se exprima si prin conflictul intre termeni care locuiesc in aceeasi casa?!

    cosa, sa nu vii iar cu descrierea medicala. btw, era misto tratamentul recomandat de doctori pe la 1800.

  • 48

    Nora// Majoritatea romancelor, au dorinta de a gasi un turc, sau un arab. Si gata.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 16:49:42 | Raporteaza
  • 49

    mda.. n-am dat refresh. ignorati primul paragraf.

  • 50

    @Nora: asta e o cu totul altă discuţie. Feminismul modern a fost inventat de industriaşii britanici care vroiau femei (mână de lucru ieftină) la ţesătorii şi de-aia le-au băgat în cap ideea de egalitate în drepturi. De fapt e egalitatea într-o societate sclavagizată şi codusă de jmekeri.

    Într-o economie normală fără bănci generatoare de inflaţie şi fără corporaţii care să-ţi minimizeze veniturile cerându-ţi maxim de efort, un individ (bărbat) ar putea lejer întreţine o familie de 4 persoane. Dar pt că unii trebuie să producă şi alţii să stea cu burta la soare s-a inventat războiul între sexe.

    Sunt conflicte inventate pentru a ne face sclavi, roboţi într-o societate bolnavă: youtube.com/wat../

  • 51

    @Habarnam: cine spune ca tipologia familiei data de tine e imutabila? Lucrurile s-au schimbat destul in ultimul secol, mi se pare mie. Si da, nu am fost atenta la asertivitate, asa patesti cand citesti in graba. Dar oricum, modelul ala impaciutor-dulceag al femeii dat de tine mai sus mi se pare fals. Si cauzat tot de o lipsa de implicare a femeii mai incolo de cratita proprie. Sunt multe femei care nu vor reusi in veci sa fie cum scrie la definitie. Sunt mai putin femei din cauza asta? Sau dam noi definitii aiurea?

  • 52

    Ştiam eu, Anti, că mă pot bizui pe tine întru simplificare. :lol:

  • 53

    Habarnam, nu ştiu ce să zic. Pe mine, munca nu mă face să mă simt sclavă. Mai degrabă m-aş simţi aşa dacă aş fi casnică, fie şi lipsită de griji materiale. Prefer să fiu dependentă de un şef decât de un bărbat.

  • 54

    Morringain,

    QED – mai mult decât mă aşteptam!

    Mi-ai uşurat munca foarte mult!

  • 55

    Jasmine // E daunatoare pentru voi, romancelor. Ca nu sunteti in stare de nimica. Pentru suedeze, sau norvegiencele nu se dauneaza starea asta de traii.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 16:59:42 | Raporteaza
  • 56

    @Nora: nici in Italia nu mai merge doar cu un venit. Nici in Anglia. Dar in societati traditionaliste (si Italia e), se renunta cu greu la modelele anilor trecuti. Sau ma rog, cum se petrece in Anglia, se sta pe banii statului acasa (unul din zece englezi e asistat social).

    @Jasmine: eu cred ca diversele modele merg in functie de personalitatea subiectilor. Sunt oameni care se potrivesc doar unui model, cu un altul ar fi profund nefericiti. Tocmai de aia nu spun ca femeile ar trebui sa faca una si alta, ci ca eu personal nu ma inteleg cu un anumit gen de femeie. Si ca nu as putea fi ca ele. Cu genul ala de femeie care nu prea are ce spune si care sede blanda ca proasta in drum. Si sunt destule asa, din pacate.

    @Habarnam: poate sunt eu prea agresiva si egoista sa inteleg o minune de calitate cum e asertivitatea :P Mai stii, oi fi isterica, sa intru in tonul articolului:)

  • 57

    vad ca-i tot dati cu isteria in sus si-n jos fara sa-i cunoasteti definitia. exista isterie in filmele lui udi dar nu in v-c-b ci in holiud ending – orbirea isterica. la fel in cazul asertivitatii, alt termen psihologic. habarname nu-l mai folosi daca nu-i stapanesti sensul. da-o pe cuvinte de-ale noastre, romanesti, cum se cuvine, ca te faci de ras, ma!

  • 58

    @Anti Nationalist55: de unde ai tras tu concluzia ca sunt romanca? poate sunt evreica

  • 59

    @morringain: tipologia familiei dată de mine (nu chiar de mine, de antropologi) e preluată după modelul din natură: de la insecte până la mamifere cam aşa stă treaba.

    Acuma că tu nu vrei să faci parte din natură, e treaba ta…

  • 60

    @Cosa: si ai castigat vreun premiu cu ocazia asta? Despre ce munca vorbesti?

  • 61

    Habarnam: pe Flora Tristan, de exemplu, nu cred că au “mituit-o” capitaliştii şi nici că ei au făcut-o să colinde ţara şi să “predice” socialismul şi feminismul.

    Ci, mai degrabă, un bărbat din ăla vânător care, la un moment dat, mare amator de momente cinegetice, parcă a şi împuşcat-o. Ceea ce totuşi n-a fost suficient pentru a i se acorda divorţul. Nu erau “destule probe”.

  • 62

    Oare eu in ce categorie m-oi situa? Ca nu ma simt de niciun fel! :lol:

  • 63

    @Habarnam: spune-mi tu daca noi mai traim in armonie cu natura? Ca zau ca nu vad treaba asta.

    Apropo de independenta. Acu ceva vreme am vazut un documentar facut in Arabia Saudita, despre femei. Toate, dar absolut toate dintre ele au spus ca nici nu viseaza sa stea acasa (erau toate absolvente de studii superioare). Si ca nu le inteleg pe cele din Vest care au atata libertate si care se multumesc sa stea acasa sa frece menta.

  • 64

    @morringain62: eu cred ca e o prejudecata sa asociezi/generalizezi statul acasa cu frecarea mentei.

    poti foarte bine sa stai acasa si sa pregatesti lucrarea de doctorat, sau sa faci o cercetare pe tema: nlp aplicat in sisteme electronice, de exemplu. sau sa ai un copil foarte talentat pe care sa il aduci in stadiu de performanta exceptionala, sau etc.

  • 65

    Nora//

    Era vorba de a projecta o alta identitate. Iar Iulia se identifica cu filmul, cu atit Vicky si Cristina, fiindca ei n-au gasit identitatea lor in America. Doresc o viata din pura romantica cu doza de amaruia. Adica o viata cu dulci amare…Iar Iulia nu si-a gasit asta in Romania. Nu ca nu exista, doar ca ea nu vrea.

    Nu poate sa gaseasca un barbat, pictor roman, care asculta Rapsodia nr 2 lui Enescu, in timp ce picteaza, sau sculpteaza romanticismul romanesc. Iar aparatemntul, e undeva pe un deal in stil italian. Iar vizavi este o biserica micuta, in stil neo-romanesc cu florii, ca Biserica Stavropoleos. Dar? Iar Iulica noastra nu poaste se gaseasca idealul romanesc.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 17:18:16 | Raporteaza
  • 66

    Morringain, eu nu sunt feminista, si nici nu prea cred c-o sa devin vreodata, dar sunt de acord cu tine.

    Trebuie sa faci ceea ce-ti doresti, trebuie sa-ti urmezi visul. Dar eu n-as regreta prea mult perioada asta. Ai facut un compromis pentru copilul tau, pana la urma. Ai incercat.

  • 67

    @Jasmine: tu ai citit ce am scris eu mai sus? M-am referit strict la cele care merg dupa principiul: noi muncim, nu gandim. Si care mai au putin si se domesticesc ca vitele. Eu de alea femei am vorbit de la inceput. Abia dupa a venit Habarnam cu asertivitatea lui.

    Si eu stau momentan acasa (desi ma racaie statul asta rau), si eu fac o lucrare de doctorat (mai buna sau mai rea cum e). Dar tot vreau sa fac mai mult decat imi e dat acum. Poate am vreo dereglare de testosteron, cine stie? :D

  • 68

    @Edle: multumesc ca ai inteles ce vroiam sa spun. Nu e pierdut timpul petrecut cu al meu fiu, e pierdut timpul in care el e la scoala si eu nu am de facut altceva decat sa scriu si citesc de acasa, prin pauzele de facut curatenie sau gatit. Mi-ar place sa fac mai mult de atat.

  • 69

    @morringain66: am citit, morringain. de aceea am si exemplificat prin doctorat si copil :) eu inteleg din ce scrii ca nu te apreciezi, tocmai in ideea ca daca ai avea carte de munca sau un fel de certificat social, ai avea mai multa valoare. dupa mine, e fals.

    si cred ca o relatie presupune inter-dependenta si intelegere reciproca. si se judeca de la caz la caz. important este ca matricea x sa se imbine perfect cu matricea y.

  • 70

    Anti nationalist, nu cred că ai citit cu atenţie articolul. Nu ştiu de unde ai tras tu concluzia că Iulia se identifică pe sine cu vreunul din personajele filmului.

    Şi stai tu liniştit că bărbaţi din ăia se găsesc şi în România. Ca peste tot, de altfel.

    Şi nu îi mai zice Iulica. Pot să bag mâna în foc că nu-i place.

  • 71

    Morringain, eu privesc statul acasa ca pe un avantaj.

    Faci ce vrei, cand vrei, citesti, calatoresti, te ocupi de educatia copilului, ce vrei tu.

    Problema e mai dificila daca si el vrea sa faca acelasi lucru. Atunci, vorba Laurei, aveti nevoie de un spiridus. :)

  • 72

    Nu stiu daca ai citit articolul Laurei; ea voia un spiridus sa-i alimenteze contul tot timpul, iar ea sa vada, nestingherita, lumea. :lol:

  • 73

    Edle, aici depinde. Pentru că sunt femei care simt nevoia confirmării. Simt nevoia să audă că sunt bune în ceea ce fac. Şi nu e de-ajuns să ţi-o spună bărbatul tău. Simt nevoia competiţiei. Plus că există domenii în care nu poţi funcţiona autonom, ai nevoie de alţii.

    Dar da, câteodată, aş vrea şi eu un spiriduş din ăla. N-aş sta acasă. Ci aş învăţa cele mai inutile lucruri din lume. :D

    De exemplu: ceremonia ceaiului. :)

  • 74

    Sau caligrafie. :)

  • 75

    Morringain,

    N-am câştigat nici un premiu.

    De un an de zile, de când comentez aici, încerc să-mi definesc cât mai clar punctul de vedere relativ la poziţia femeii în societate şi accepţiunea ei despre această poziţie.

    Abia acum, cu ajutorul tău, am reuşit. Eşti exemplul tipic. Reprezinţi imaginea femeii în construcţia mea!

    Iată:

    1. Aspiraţii sau pretenţii – justificate, la un titlu universitar;

    2. În contradicţie cu asta, te măriţi cu un bucătar dintr-un sat din Italia. Nu cred că te-au forţat părinţii. A fost alegerea ta;

    3. Reuşeşti să intri pe calea spre realizare, dar dai de greutăţi. Calea de urmat: cea hotărâtă de bărbat. Un drum înfundat;

    4. Între timp, eşti revoltată pentru ce ţi se întâmplă. Nu te împaci cu ideea. Dar atât. Altele sunt proaste că nu vor să facă nimic pentru ele. Tu, ai vrea să faci dar nu poţi. Nu e vina ta, numai că nu ţi-a dat Dumnezeu noroc.

    Morringain, te-ai gândit că ălea pe care le crezi tu proaste, sunt mai realizate decât tine, deoarece ele asta au vrut de la viaţă şi asta le place să facă?! Că sunt mai fericite decât tine!

    Dacă mie nu-mi place să fumez, ţie fumător, îţi par un om nefericit că, uite, nu pot simţi şi eu plăcerea de a fuma o ţâgare la cafea. Şi sunt prost că mă complac în situaţia asta şi nu mă apuc de fumat.

    Dacă nu au aspiraţiile tale nu înseamnă că acele femei sunt proaste sau că depind de soţii lor. Mama n-a lucrat niciodată la serviciu sau pe bani. A fost casnică. Dar, crede-mă, nu s-a simţit şi nici n-a fost vreodată dependentă de tata.

    E ceea ce spunea Jasmine, femeia şi bărbatul trebuie să contribuie într-o căsnicie, fiecare cu ce poate. Dacă ai aspiraţii pe care nu ţi le poţi realiza le laşi la o parte, şi contribui cu ce poţi. Inclusiv cu spălatul sau gătitul.

    Ştiu, ar fi fost minunat ca tu să participi de pe poziţia de profesor universitar. Dar dacă nu ţi-a ieşit, ce faci?! Vrei să fii casnică, dar să trăieşti ca şi profesorii?! Mişto. Dacă-ţi permiţi, succes!

  • 76

    Sigur ca da, Nora. Iar Morringain e una dintre ele. De aceea trebuie sa ajunga exact acolo unde vrea ea.

    Dar timpul asta, ziceam, nu trebuie privit ca timp pierdut. Il poate umple cu usurinta. :)

  • 77

    M-am referit strict la cele care merg dupa principiul: noi muncim, nu gandim. Si care mai au putin si se domesticesc ca vitele

    Câte astfel de femei cunoşti tu?! Eşti sigură că cele care se dedică muncii în familie asta gândesc?!

  • 78

    Când s-a referit la Iulia, Anti ştia el ce ştia!

  • 79

    Una e cum te-a construit natura (psiho-somatic), alta e cum te-a “educat” societatea. Dacă anatomic eşti dotat cu mădular, tu eşti cel care însămânţează, dacă eşti dotat(ă) cu orificiul complementar, tu eşti cea care dă naştere. Ăstea sunt proprietăţi (naturale) fiziologice care-şi au corespondentul în comportamentul psiho-social.

    Şi până nu dau ăştia o lege să nască bărbatul şi să poarte războaie femeia, eu nu văd o altă complementaritate. Aşa oi fi eu, mai obtuz…

  • 80

    Iulia,

    isteria e o cadere nervoasa interpretata de un cabotin. Ea se manifesta la femei, dar si la barbati. Dar numai snobi, intretinuti si rasfatati.

    La fraierii aia care muncesc, nu se manifesta.

    Remediu e simplu, vreo doua palme,daca-s barbati, sau nebagarea in seama.

  • 81

    Nora, dar sa calatoresti nu ti-ar placea?

    Asta e visul meu de-o viata. Sa vad locurile pe care le stiu doar din carti.

  • 82

    Edle: vrei, calule, ovăz? :)

  • 83

    Şi revenim în mod satisfăcător la articolul Dorei!

    Alexandra Svet călătoreşte. La fel şi Bianca Drăgulescu!

    Dar voi sunteţi mai bune decât ele!

  • 84

    @morringain: #62

    întreabă-le şi pe ălea care nu se lasă prostite de televizor. Ălea care nu au creierul spălat de “nevoia de afirmare” a societăţii sclavagist-capitaliste.

    Ştii cum se simt femeile musulmane care nu au aspiraţii inoculate de mass-media aservită mafiei financiar-bancare? Simplu, se simt FOARTE FERICITE, ca nişte vite care rumegă iarba seara după ce au păscut.

    Întrebare: de ce vor occidentalii să schimbe modul de viaţă simplu, musulman? De-aia, că nu e conectat la reţeaua lor de îndobitocire globală, şi ei/ele nu muncesc pentru bunăstarea puterilor din Vest. Deci trebuie musai “civilizaţi”, dom’le…

  • 85

    Cel mai mult mă enervează faptul că ele pot să-şi pună ţâţe, buze, cur şi alte ălea – chestiile astea făcând parte din dreptul lor firesc.

    Dacă eu aş veni, în loc de pula mea, cu una de şmecher făcută din silicon, ar sări de cur în sus şi m-ar vorbi toată suflarea că o am mică şi nici nu mi se mai scoală. Ceea ce nici nu e departe de realitate!

  • 86

    In ce sens Cosa, sunt romancele de la pandora mai bune?

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 18:44:06 | Raporteaza
  • 87

    Păi, n-ai văzut cum le critică pe ălea?!

  • 88

    Da, Cosa, e foarte nimerita comparatia!

    As vrea sa stiu daca Bianca lui Bote (despre ea cred ca e vorba)mai face si altceva, in calatoriile ei, in afara de shopping.

  • 89

    @Jasmine: nu e vorba de apreciere aici, ci de dorinta de a face mai mult. Tocmai pentru ca stiu ca pot face asta.

    @Edle: nu stiu, pe mine ma stimuleaza, cum zicea si Nora mai sus, nevoia de confruntare. La facultate, nu pentru vreun premiu sau mai stiu eu ce, nu suportam ideea sa vad pe cineva ca stie mai mult decat mine, sau ca ii merge capul mai mult decat imi merge mie. Si asta ma stimula sa stau sa invat si mai mult. Ce nu facusem aproape deloc in prima facultate adica.

    @Cosa: bine, domnule filozof specialist in categorisiri. Eu nu am zis niciun moment ca ele, femeile alea cu care nu ma inteleg eu, n-ar fi fericite asa. Stii tu, fericiti cei saraci cu duhul. Dupa principiul asta, si vacile sunt realizate, ca apuca sa perpetueze specia. Nu conteaza ca ajung toate in ciorba.

    Nu ma plang de ce am de infruntat, nu m-am plans niciodata, dar de abia astept sa trec peste asta. Sa ajung la capatul cursei. Aici am venit pentru ca nu prea aveam alegere, nu vroiam sa am pe nimeni pe constiinta, stiu bine ce inseamna sa fii prins de o depresie puternica. Ce o sa fac cand termin cu aceasta cursa? Ai ghicit, ma apuc de alta.

    @Habarnam: deci organul il face pe barbat. Ma rog, e ceea ce gandesc si multe femei. Dar nu neaparat in termeni buni pentru voi.

    @Cosa: nu am zis ca sunt mai buna ca nimeni. Am spus ca nu ma inteleg cu ele, ca nu le agreez, pur si simplu pentru ca nu am avea subiecte comune de discutie, pentru ca nu ma pasioneaza moda, bucataria in mod exagerat. De imbracat ma imbrac ca e nevoie, nu vreau sa sperii pe nimeni. De mancat, la fel, de nevoie. Nu de placere si nici ca tel in viata. Cu toate astea, vezi mai sus, am spus, aproape cu frica, ca as putea sa seman lor mai mult decat vreau sa vad (si nu ma gandeam la calatoristele mentionate de tine). Eu sper sa nu.

  • 90

    @Habarnam: deci, dupa tine, tipele alea care erau medici, piloti, samd, erau prostite de televizor. Vezi ca de pe aici doar Doria nu are facultate. Aia da femeie adevarata. Si fericita!

  • 91

    Ce ar fii daca, Bianca, de panarama ce e. E citita, se duce la teatru, stie cine sunt Henrik Ibsen sau August Strinberg, cunoaste bine literatura ruseasca. Se duce la locuri istorice, de cultura. Cunoaste bine atit cultura tarii, si cultura lumii etc etc? Nu doar ca arata bine, pe care orice barbat i-a dori. Dar e si-o fiinte cultivata si intelectuala. Ce ar fii? Tu n-ai mai existat pe planeta? Fiindca mintea ta, tu zici. “Or fii ea mai frumaosa, si mai promiscuoasa, dar macar eu, sunt mai citita”. Bitch. Nu vezi mentalitatea ta de pura romanca.

    Ce ar fii daca Bianca era intra-devar asa? Nu doar ca era panarama, dar era ce doresc toate femeilor. Panarame intelectuale..

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 18:57:56 | Raporteaza
  • 92

    Mesajul afost pentru Edle.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 18:58:25 | Raporteaza
  • 93

    Si pentru Morringain.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 18:59:26 | Raporteaza
  • 94

    Uf, cred că se simte nevoia unor nuanţări în toate taberele de pe aici. Părem mai radicali decât suntem, de fapt.

    Iar fericirea, evident, că are multe culori. Iar mie, de exemplu, nu-mi stă prea bine în galben!

  • 95

    Anti Naţionalist: tu nu te nuanţa. Tu rămâi cum te ştim că altfel ne derutezi naiba pe toţi!

  • 96

    Norico, scumpa draga.

    Jet La turci, te rog.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 19:01:49 | Raporteaza
  • 97

    :lol: :lol: :lol:

    Chiar mă întrebam cât îţi mai ia. Dar renunţă la “te rog”. Îţi ştirbeşte autoritatea!

  • 98

    @Anti: cand am pomenit eu de Bianca lui Bote? Ma confunzi cu Cosa. Eu am vorbit de cele care chiar freaca menta pe acasa, in numele jertfei fata de familie (adica uitatul profesionist la telenovele). Cu alea prefer sa nu vorbesc.

  • 99

    Tu tocmai mi-ai spus “bitch”? :lol:

    Pai, sa stii ca sunt!

    Iar despre papusile gonflabile, ce sa-ti zic? Da, Anti, ar fi perfecte daca ar si spune cate ceva inteligent, nu?

  • 100

    @Anti: bine, acu nu inseamna ca Bianca nu e de acelasi calibru. Sau ca as avea ceva de vorbit cu ea. Ca sigur nici nu a auzit de Ibsen.

    Apropo, asta imi aduce aminte de o faza. Eram la Pro, lucram la contabilitate si era prin 1999. Grupul ASIA tocmai se lansa. Si cantau pupezele in fata, pe o temperatura de minus 15 grade, doar in chilotei si sutiene. Eu treceam pe acolo pe motiv ca trebuia sa ajung la munca la etajul patru. Faza amuzanta era ca regizoarea statea inauntru, infofolita bine si spunea printre dinti: sper sa va inghete toate cele!

  • 101

    @Nora: @Nora72: vrei sa inveti ceremonia ceaiului? :)

    nu e deloc inutil. e o intreaga cultura (filozofie, literatura, psihologie, comportament, arta, razboi, negociere, spiritualitate). e vast. cred ca e singurul lucru care m-a fascinat in cultura orientului indepartat(eu prefer orientul mijlociu). odata ce ai invatat asta, poti sa intri in negocieri cu rechinii lor.

    am o carte acasa, un indrumar, ti-o imprumut daca vrei. pe mine m-a facut sa iubesc ceremonia ceaiului.

  • 102

    @morringain:

    s-ar putea sa te surprinda, da’ fetele alea chiar au auzit de Ibsen.

  • 103

    Uf, n-aţi priceput!

    Anti îşi imagina un ideal feminin: o creatură cu minte, cultură şi toate cele şi corp de vedetă Playboy. Ceea ce n-ar fi rău deloc! Deşi, sinceră să fiu, modelul Playboy nu e tocmai pe gustul meu nici ca estetică. Prefer “anorexicele” de pe Fashion Tv.

    În plus, insinua că noi toate, acriturile de pe aici, am tânji la statutul de “panaramă” intelectuală.

    Jasmine: inutil în sensul că nu voi ajunge să-mi câştig existenţa din asta, în sensul că e un lucru pe care l-aş face doar de amorul artei.

  • 104

    @Svetlana: care fete? Cele de la ASIA? Se prea poate. Dar Bianca nu cred. Si nici Crudu.

  • 105

    @Svetlana: din aduceri aminte, una din ele cica e actrita, nu? Anemona Niculescu. Deci a auzit sigur de Ibsen.

    @Nora: se poate si mai rau :D la statut ma refeream.

  • 106

    Asia, da.

  • 107

    @Nora: Esti geniala Nora , esti fantastica in replici , starnesti chiar mult umor.

  • 108

    @Jasmine: Şi da, aş vrea cartea. Am să o rog pe Ana să-ţi dea adresa mea de email. Nu mai ştiu dacă o ai deja. Mulţumesc frumos. Îţi ofer, daca te interesează, la schimb, “Cronica japoneză” a lui Nicolas Bouvier. :)

  • 109

    Şi la ce-mi foloseşte, Danny? Nu vezi că tot la turci ajung?

    Deşi cred că aş putea ţinti mai sus, totuşi. Am avut odată un pretendent libanez. :lol: Parcă zicea că are şi nişte livezi. Dar nu mai ştiu de ce erau. :D

    Ah, cedrii Libanului…

  • 110

    morringain//

    Inca n-ai dat seama, ca exista femei, care vor sa tine de traditii? De cultura tarii? N-ai vazut niciodata? O Italianca in varsta, iesind afara din bucatarie cu splendoare de mancarurii, unde toata La Familigia asculta Carusso, pune mama italianca mancare pe masa, si direct din da o palmuta pe mana barbatului. Unde barbatul zice:”Ma che cosa fai Maria”. Femeia:” Ma, stronzo, Non ricevono piu mangiare”.

    Iar toata lumea rade.. Asta pentru tine seamna, ca femeia e sclava? Vai de capul tau Edle. De parvenita ce esti. Asta seamna ca exista iubire adevarata intr-o casa protejata de D-zeu.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 19:40:00 | Raporteaza
  • 111

    Nora, am priceput. Doar ca am fost un pic “bitch”. Am zis sa-mi intru in rol.

  • 112

    Habar n-am la cine dreacu mai scriu.. De data asta, ma duc eu singur la turci..

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 19:42:51 | Raporteaza
  • 113

    Du-te linistit, Anti, ca ai cam inceput sa delirezi.

  • 114

    @Nora: Esti tare ! Iti foloseste Nora si tu stii prea bine unde ,cand si cum sa-ti foloseasca si mai stii ca societatea romaneasca este inca una patriarhala ! Admir lupta femeilor culte ,rafinate si inteligente impotriva unei societati patriarhale si sunt de acord cu aceasta lupta pana la un punct ! Care , sa fie acel punct ?

  • 115

    @Anti: ai fi surprins sa afli ca multi, foarte multi italieni nu l-au ascultat niciodata pe Caruso. Iar splendoarea aia de mancaruri, mai gandeste-te. Ca se rezuma la un singur fel de mancare. Si nu prea se intampla asa. Stii cum merg lucrurile? Bunica sotului meu, ea inca mai traieste, a fost maritata de parinti pe la 14 ani. Cu amorezul satului. A facut zece copii, din care i-au murit cinci. A muncit la camp toata ziua, cu exceptia pranzului, cand gatea pentru sot si copii. Si a serii, cand repeta pranzul. Statea in picioare si nu manca pana el nu termina tot din farfurie. Abia dupa avea voie sa manance. Eventual mai intai isi lua si vreo bataie ca nu avea pasta destula sare. Ea poate-l iubea pe el, dar el sigur nu. Mai ales ca avea o gramada de amante si vreo cinci copii din flori. Si nu ai idee cat de tipica era familia asta.

  • 116

    Ah, Edle, de ce îl goneşti? Anti e ca bufonul de la curte. I se mai întâmple să scape şi adevăruri printre strâmbături. Şi, urmând buna tradiţie, nu-i putem tăia capul. :D

    Plus că unele formulări sunt poezie curată.

  • 117

    Edle #87,

    Băi, ce bine că mi-ai urcat mingea la fileu!

    Uite aicişea o glumă bună: Ea (Svet, nu cealaltă – despre aia n-am ce discuta) se vinde pe bani!

    Băi, dă-mă dracu, adică îşi vinde rinichii sau ce?!

    Ia hai să socotim un pic:

    Ea o suge?! Da. Voi o sugeţi?! Da! Ea şi-o trage?! Da, Voi v-o trageţi?! Da! Păi şi-atunci care-i treaba?! Adică cum ce mai face ea în călătorii?! Ea în călătorii şi-o mai trage cu şmecheru ei, în timp ce voi v-o trageţi acasă cu ai voştri!

    Veţi zice că voi o faceţi cu iubiţii de plăcere iar ea o face în scârbă pentru bani. Ha, ha, ha, haaaa!

    Nu, nu-i aşa! Şi ea o face tot de plăcere. O face cu şmecheri că altfel n-ar putea fi sponsori iar ea nici nu s-ar uita la ei. S-ar putea ca ăia pe care-i deserveşte ea să fie mai bine decât ai voştri. Chestie subiectivă.

    Care-i diferenţa între voi şi ea?! Ea, pe o scară valorică a pretenţiilor, a avut pretenţii mai mari şi a fost suficient de valoroasă încât să obţină.

    Valoarea femeii se reflectă în puterea bărbatului căruia i se alătură. Restul sunt teorii ale femeilor mai nevaloroase prin care – chestie feminină, încearcă să le spurce pe cele realizate.

    E ca şi cum eu m-aş apuca să spun că Gigi Becali e un cioban prost, când de fapt el e un deştept iar eu un fraier. Şi n-o spun la modul ironic!

  • 118

    Morringain #114,

    Da, gata, ştiu! N-ai cum să realizezi. Poţi să mă blestemi, dar asta e. Raţiunea ta e zero. Tot ce ai, provine din acumulare, prin studiu, prin memorare. Legături logice nu faci. Punct! Dacă-mi dai o îngheţată de aia naşpa de pe la voi, îţi şi explic.

  • 119

    morringain//

    Ce zici tu, e tipic literara, de parca e scris de Panait Istrati..

    De aia urasti tu o familia tipica? Ca iti doresti sa vezi familia ta in orice familie? Si cand vezi ca femeia pune mancaruri pe masa, si nu barbatul, te apuca isteria? Mie imi pare rau de tine. Ca gandesti asa. Nu e nimic mai frumoasa, decat o familia fericita, cu femeia – cu o caractera cultura si poetica care este ancorata in frumusetea tarii.

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 20:19:21 | Raporteaza
  • 120

    Morringain, nu ştii tu. :D Aleia îi zice pasiune. Şi masochism în gura ălora mai răutăcioşi.

    Pe de altă parte, ştiu femei de vârsta mea agăţate în relaţii absolut bolnave, nu cu mult diferite de ce relatezi tu acolo. Sigur, excludem munca la câmp (au serviciu, deci nu depind material de ei) şi faza cu masa. Şi n-au nici copii. În rest, toate-s vechi şi nouă toate.

  • 121

    Şi mă văd nevoită să mai admit ceva: avem unele dintre noi o voluptate a nefericirii, o vocaţie a martirajului gratuit de n-am cuvinte. Aici e cea mai mare problemă.

  • 122

    @Nora: Foarte bine surprins ! De unde crezi ca provine aceasta vocatie a martirajului gratuit la multe dintre romance ? Dumnezeul Ortodox este cumva prea masculin ? Spuneam ceva mai inainte de o societate prea patriarhala ,inca , in Romania ………….ceva mentalitati orientale ?

  • 123

    Nora,

    Şi când ţi-am zis că te mărit, poate nu m-ai crezut. ;) :)

    De ce l-aţi alungat pe Habarnam? Mama ei de asertivitate!

    Vreau să vină Habarnam! Stau (turceşte, da’ să nu mă spuneţi) pe covor şi plâng. :(

  • 124

    Ciao, ma duc la cinema!!

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 20:50:16 | Raporteaza
  • 125

    DANNY//

    Inca n-ai inteles ca Romania e tara turcilor?

    alt Anti Nationalist
    2011-04-14 20:51:13 | Raporteaza
  • 126

    Cosa, Anti a inteles ce am scris acolo. Tu te-ai cam facut ca nu intelegi.

    Spuneam doar ca unele, in calatoriile lor prin strainataturi, nu stiu altceva decat sa mearga la shopping. Sau la restaurante, na.

    Ei, uite, cand citesc ca una s-a dus sa viziteze Barcelona, sa zicem, si spune: “Vai, ce oras frumos, are atatea boutique-uri!” – mi se face rau.

    Cu cine, de ce, cum si-o trag, asta e problema lor. Nu ma intereseaza catusi de putin.

  • 127

    @Cosa: Ti-am mai spus ca nu am pretentii ca as fi desteapta pamantului. Deci nici macar nu tin sa-mi dai tu vreodata dreptate. Si nu-ti dau inghetata, ca stiu si de ce nu-s rationala. Dupa tine. Vezi tu ca si asta e relativa.

    @Anti: nu ma prinde isteria pe motivul asta, departe de asta. Al meu sot atata stie, sa gateasca. Si nici asta foarte bine. Dar nu e el cel care pune cel mai des mancarea pe masa, daca ma intelegi. Nu de alta, dar mie imi place sa mananc bine. Familia aia tipica o urasc doar pentru motivul simplu ca femeia aia era batuta si prostita aproape zilnic. Si culmea, fiica ei a facut aceeasi isprava. Nu vreau sa le repet experienta.

    @Nora: strabunica mea avea o vorba. Nu prea frumoasa. Deci n-o sa spun ca astea’s dependente de organ. Si disperate. Si normal, geloase si isterice cand domnul sot se plictiseste de ele si pleaca la bar.

  • 128

    imi cer scuze ca nu am reusit sa intru sa comentez pana acum. acum trebuie sa recuperez :D

  • 129

    Bine, măi Dana, acum ce-ai vrea să respecte toate în călătorii un program bine stabilit de către cei care ştiu?!

    Fiecare se duce unde poate şi face ce-i place acolo.

    Tu faci ca Gramofon cu muzica. El e mai şmecher că ascultă nu ştiu ce muzică.

    Ce demonstrează faptul că tu te duci la un teatru de nu ştiu care, iar ea să vadă haine?! Îţi spun eu: nimic!

    E o femeie care face ce-i place – ca şi tine. Iar valoarea ei în societate nu are legătură cu preocupările culturale.

  • 130

    Morringain,

    E incredibil cum le urăşti pe cele ca tine iar tu crezi că eşti altfel!

    Al meu sot atata stie, sa gateasca. Si nici asta foarte bine.

    Deci n-o sa spun ca astea’s dependente de organ. Si disperate. Si normal, geloase si isterice cand domnul sot se plictiseste de ele si pleaca la bar.

    Familia aia tipica o urasc doar pentru motivul simplu ca femeia aia era batuta si prostita aproape zilnic. Si culmea, fiica ei a facut aceeasi isprava. Nu vreau sa le repet experienta.

    Scuză-mă Morringain, dar din aceste ultime comentarii ale tale eu deduc aşa:

    Ai luat un neharnic. Înseamnă că singurul motiv pe care l-ai avut a fost disperarea după pulă;

    Ştiu că nu vrei să repeţi experienţa lor, dar vai, nu mai ai cum: ai repetato deja!

  • 131

    @Anti Nationalist: Romania e inca tara turcilor ? Stiam ca scapasem de ei , inca de prin 1877 – 1878 ! Eu nu ma simt deloc turc , nici chiar roman , ci anglo – saxon cu pronuntate trasaturi latine . De exemplu , imi place mult , numele de Morringain , iar eu ma numesc : Hassellbank . Atunci , ce anume caut eu aici ?

  • 132

    repetat-o

  • 133

    Iar valoarea ei în societate nu are legătură cu preocupările culturale. ?! :roll: Explică şi pentru proşti, că aşa ceva n-am mai citit de multă vreme.

    Şi zici că asta e dragoste, da? Cu cât dai mai tare, cu atât iubeşti mai mult? Cultura parului bine lustruit.

  • 134

    Ana are dreptate, nu ma refeream la femeia isterica dependenta de Xanax. Probabil ca explicatia lui Cosa e valabila in cauza unora (frustrarea sexuala naste scorpii!). Eu ma refeream la femeia, cum sa zic…carbogazoasa :D care freamata, femeia uragan. Opusul ei fiind femeia diafana, femeia molcoma, transparenta. Mie imi plac amandoua :D Nora (6): as fi tentanta sa spun ca nici eu. dar nu stiu daca i-as fi facut fata. daca as fi fost baiat…as fi fost un bleg si un superficial. din fericire nu sunt :D

  • 135

    Bai tata, toata viata am cautat o fumeie cu deshtul poruncitor, nara frematatoare, cu draci pe ea adica, si care sa-mi ceara sa-i dau bataitza la poponetz inainte s-o … ma-ntelegeti. Din pacate am gasit-o prea tarziu, adica atunci cand mana mea cat capacul de WC a devenit moale ca fularu`. A plecat azact cand imi era lumea mai draga si mi-a imputat ca n-am stiut s-o bat la timp. In fine, femeia si-asa reprezinta o mare necunoscuta pentru mine, dar la asa ceva chiar nu ma asteptam. Inteleg sa pleci ca nu am stiut cum sa o scot, sau cum sa ma dau jos din pat, dar sa pleci fiindca n-am stiut sa-ti dau bataitza la poponetz cum se cuvine asta e deja peste puterile mele de intelegere! Hahahaha!!! Ma rad eu, dar nu e rasul meu! PS Am auzit ca unii, in timpul footaiului isi sufoka partenerul. Cica excitatia este maxima. Am sa incerc si treaba asta, iar daca o sa mor voi sa le spuneti lor ca m-am insurat c-o mandra craiasa a lunii mireasa, c-am avut nuntasi brazi si paltinasi, bla-bli-bli si stele facli! Hahahaha!!! Hai da-ma `reacu ca pana si Mioritza musteste de isterie! Hahahaha!!!

    alt bibi in the sky with zorzonele
    2011-04-14 21:37:03 | Raporteaza
  • 136

    @Iulia Gheorghe: Daca ai fi fost baiat , ai fi fost un bleg ? De unde stii acest lucru ? Mai important este , cum te consideri tu acum , ca fata ? Acest lucru il stii ?

  • 137

    Jasmine, sunt de acord cu ce ai zis, despre propaganda inter-dependentei. Cum vad eu lucrurile: cred ca se face prea mare balamuc in jurul ideii femeii care e obligata fie sa stea la cratita, fie sa se transforme intr-o super femeie si sa aiba si slujba si grija de casa, sot, copii in acelasi timp. Aiurea, sarcinile pot fi impartite. De aia se numeste cuplu. E ca intr-un joc: eu spal o farfurie, tu dansezi cu matura prin casa. De ce trebuie sa luam totul in serios si sa devenim dramatici?

  • 138

    @Cosa: nope. Sa ma obosesc sa-ti explic? M-am maritat pentru ca imi doream pe cineva cu care sa construiesc, sa fac ceva in viata. Tocmai de aia am si plecat cu el prin noua tari si peste noua mari. Nu din cauza de organ, ca de ala sa stii ca aveam destui reprezentanti pe acasa, nu era nevoie sa plec pana in Italia. Nu e neharnic, e asa cum e lumea pe acolo. Se complace in dolce far niente cand nu e cazul. Si munceste in draci cand chiar nu e cazul. La Londra avea o slujba buna. E drept, era de raspundere si trebuia sa raspunda pentru multi bani. Si sa participe la sedinte plicticoase si sa faca sluj in fata actionarilor. Nu i-a placut asta. Aici munceste, dar mai mult voluntar. Se duce si face gradina lu tata, lu matusa, lu unchiu. Voluntar. Asa e el. Mi-a luat destul timp sa-mi dau seama.

    Eu nu sunt geloasa. Ma doare undeva cand dispare seara. Nu fac crize de isterie ca soacra-mea ca i-a disparut barbatul fara sa-i spuna unde pleaca. Si-l cauta cu politia pana il gaseste in bar.

    Si nici nu as suporta regimul ala de iubire cu lovituri.

  • 139

    @DANNY: intuitia imi spune :D poate ca ma insel.

  • 140

    De acord cu Nora la 120. Plus ca am impresia ca unele femei nu sunt supuse de un barbat, ci se supun ele singure. Si nu numai ca se supun, dar il ridica pe un piedestal si il slujesc pana in cele mai tampite detalii. Cum ar fi bucata de carne mai frageda la el in farfurie, nu la ea.

  • 141

    Carne zici? Eu vreau ceapa cea mai fragedă. Şi nu mi-o ia nimeni. Sunt stăpână pe ceapa mea.

  • 142

    @Iulia: sigur ca facute in doi, lucrurile sunt mai frumoase. La inceput de casnicie faceam aproape toate lucrurile impreuna. Si terminam cu toate de doua ori mai repede, ne ramanea timp sa mergem sa vedem frumoasele orase si sate toscane si romagnole, sa trecem pe la toate muzeele, sa vedem filme. Treptat insa lucrurile se schimba. Putine sunt cuplurile care rezista mult timp asa. Si am tot respectul pentru ei ca au stiut sa se aleaga.

  • 143

    Asa o fi, Cosa!

    Uite, eu vreau, cat de curand, sa fac o excursie in Peru. O sa ma holbez cat pot dupa haine, poate mi-o creste si mie valoarea!

  • 144

    @Edle: valoarea creste cand cumpara cineva pentru tine, cu holbatul nu castigi nimic :P Ca asa ma duc si eu pe via Montenapoleone sau pe Oxford Street sa ma holbez si tot degeaba…

  • 145

    :lol:

    Morringain are dreptate, Cosa. Uite, o sa mi le si cumpar!

    Morringain, tu tre’ sa stii! Pe la Machu Picchu, pe-acolo, gasesc si eu ceva boutique-uri?

  • 146

    Morringain și Edle, cine a vrut și a putut să înțeleagă a înțeles. Restul sunt doar experiențe individuale extinse aberant la valoarea de adevăr absolut.

    Știți voi, cum zicea cineva pe aici, era unul care nu credea că există girafe doar pentru că nu le-a văzut el sau n-a știut cum să se uite la ele, aș adăuga eu.

  • 147

    @Edle: eu astept editie speciala de la Bianca lu Bote. Pana atunci nu ma pronunt.

  • 148

    Edle, bine că spuseși. Că acum sunt tupeistă și te rog să-mi trimiți vedere de acolo. :)

  • 149

    @Nora: corect. Multumesc ca imi aduci aminte sa ma opresc, cateodata fac precum berbecul si uit sa ma mai opresc.

  • 150

    Morringain,

    Păi nu te mai obosi să-mi explici!

    M-am maritat pentru ca imi doream pe cineva cu care sa construiesc, sa fac ceva in viata. Tocmai de aia am si plecat cu el prin noua tari si peste noua mari. Nu din cauza de organ …

    Voiai să construieşti ceva în viaţă, adică să ajungi profesor universitar şi te-ai măritat cu un bucătar sărac dintr-un sat din Italia.

    Deci, Morringain, nu mă mai plictisi, lasă-mă dracului în pace că te bănuiesc că mă iei de poet!

    Te-ai dus după pulă atribuindu-i acesteia puteri nebănuite, aşa cum faceţi toate şi ai rămas cu pula.

    Şi după atâta timp, când ţi-ai dat seama că nu poţi să faci nimic cu unu care munceşte pe pofte şi atunci fără folos, nici nu ai tăria de caracter să-l laşi şi să-ţi vezi de treabă. Asta ce denotă?! Hai că atunci când l-ai luat, nu-l ştiai. Dar acum?!

    Şi să-ţi spun ceva:

    Eşti pagubă la casa omului! Nu ştii să faci nimic, dar ai pretenţii de boieroaică.

    Mă însurasem şi eu cu una ca tine. Dar mi-a dat Dumnezeu noroc că a divorţat de mine şi m-a lăsat. Altfel nu ştiu unde aş fi ajuns.

  • 151

    @Cosa: da pun pariu ca la inceput nu era asa de rea. Acri mai sunt strugurii, coane.

  • 152

    Plus ca am impresia ca unele femei nu sunt supuse de un barbat, ci se supun ele singure. Si nu numai ca se supun, dar il ridica pe un piedestal si il slujesc pana in cele mai tampite detalii. Cum ar fi bucata de carne mai frageda la el in farfurie, nu la ea.

    Vezi că pe aici toate sunt aşa. Ai grijă cum vorbeşti.

    Şi foarte curând vei deveni şi tu. Ştiu tu nu, niciodată!

  • 153

    Morringain, nu, n-ai ghicit!

  • 154

    Poate ar merita discutat ce spunea Nora: multe femei se agata cu disperare de niste relatii care nu mai merg. Ajung sa-i faca ghiortanului toate mofturile, iar el profita. Nici macar nu se fereste sa mai incerce si alte caprioare daca are ocazia.

    Unde esti Jasmine cu pacaleala ce-a tinut 13 ani??

  • 155

    @Cosa: sigur, te-a parasit ca asa ai vrut tu. Da ai fost cavaler si ai lasat-o pe ea sa faca primul pas.

    Cat despre mine, mai e si un copil la mijloc. Si cum eu am crescut fara tata, ca era ocupat sa faca plozi cu altele, imi e greu sa ii fac acelasi lucru si lui. Pentru ca nimeni, nici macar eu, nu poate sa inlocuiasca pe celalalt parinte.

  • 156

    Valoarea femeii în societate e cea manifestată, nu cea atribuită sieşi conform unor repere proprii. E cea manifestată deoarece e singura care se întoarce asupra ei şi familiei ei cu foloase.

    Degeaba citeşti mii de romane, sau studiezi politici complexe, dacă nu-ţi folosesc la nimic. Nici măcar la a înţelege de ce a muncit bunica ta toată viaţa. Şi nu mă refer aici (doar) la Morringain.

    Da, îţi folosesc ţie. Te delectezi cu ele, eşti fericită tu. Dar eu vorbeam de valoare în context social. Caz în care, dintre toate cunoştinţele tale cultural-intelectuale, numai cele care se concretizează printr-un act social folositor îţi conferă o valoare.

  • 157

    Morringain, cu cât vorbeşti mai mult cu atât te afunzi mai tare. Eu zic să te laşi acum!

    Discută cu celelalte care te aprobă de complezenţă. Lasă-mă pe mine. Eu nu accept prosteli!

  • 158

    @Cosa: asta e gandire numa buna de chinez. Asta ca sa nu zic Borg.

  • 159

    @Cosa: parca tu incepusi. Nu cred ca te-am intrebat eu nimic. Dar fie, ma duc sa imi plang de mila ca nu sunt buna in context social si te las in pace sa discuti de unul singur.

  • 160

    Morringain,

    Ce-ai cu mine?! Lasă-mă, dracu-n pace!

    Ce vrei să auzi de la mine?! Spune-mi ce vrei şi îţi repet ca să mă laşi!

    Citeşte comentariile tale de la început şi vezi ce ai scris.

    Întreabă-le pe cele cu care te înţelegi şi vezi care ar vrea să fie în situaţia ta.

    Îţi repet, simplu în cuvinte cât mai puţine. Dacă aş putea ţi-aş desena:

    Eşti pagubă la casa omului. Ai preocupări de poetă ineficientă. Nu ai simţul realităţii. Eşti obedientă. Te-ai măritat cu o pulă. Nu-ţi place munca. Vrei drepturi multe dar nu ţi le justifici prin nimic.

    Şi nu recunoşti nimic din toate astea. De aici şi pesimismul meu în ceea ce priveşte capacităţile tale de redresare. Până nu-ţi recunoşti greşelile, nici nu te apuci să le repari.

    Iar chestia cu copilul demonstrează încă o dată – dacă mai era nevoie, că studiul nu-i ajută pe toţi, sau în orice condiţii. Ai citit mult şi degeaba. Ai baza de date, dar nu le legi. Exact ce spuneam mai devreme într-un alt comentariu!

  • 161

    Morringain si Cosa//

    Vai de capul vostru..

    alt Anti Nationalist
    2011-04-15 01:32:03 | Raporteaza
  • 162

    @Cosa! esti mortal, omule!! :D

    ar trebui sa te plateasca astia (nu sa te baneze) ca le mai tii blenoragia asta de site in viata. plecasem ieri, ca incepusem sa casc efectiv de plictiseala

  • 163

    “Nu e neharnic, e asa cum e lumea pe acolo. Se complace in dolce far niente cand nu e cazul. Si munceste in draci cand chiar nu e cazul. La Londra avea o slujba buna. E drept, era de raspundere si trebuia sa raspunda pentru multi bani. Si sa participe la sedinte plicticoase si sa faca sluj in fata actionarilor. Nu i-a placut asta. Aici munceste, dar mai mult voluntar. Se duce si face gradina lu tata, lu matusa, lu unchiu. Voluntar. Asa e el. Mi-a luat destul timp sa-mi dau seama.”

    @Morringain, “cand e cazul”/”cand nu e cazul”… pentru cine? pentru tine!

    nu vrei sa-i legi si niste sfori de maini, sa-l joci pe degete? ;) ca-i doar un barbat, da-l in ma-sa

  • 164

    “E isterică, păzea!”

    Dacă se păzea Eva și nu făcea deal-ul cu reptila poate am fi discutat acum în alți termeni și nu s-ar fi vorbit poate niciodată despre uterul rătăcitor.

    P.S. Astăzi însă, isteria feminină o declanșează mai degrabă paharnicul decât neharnicul.

  • 165

    @Cosa Nostra:

    Mai, nu-i mai rasuci cutitu-n rana. Altadata ii duceai dorul, era pe lista de premieri,si-acuma-i tinta.

    Uite, asa-s barbatii, cand nu le au, le duc dorul, cand le au, le dau cu piciorul…

  • 166

    @Svetlana, scuza-ma ca ma bag in ciorba, dar you don’t get it: adesea o palma peste ceafa (ca sa te trezesti si sa nu mai miauni ca fraiera, la fel, si pe urmatorii 10 ani) e mult mai buna decat vorbele de complezenta pe care vi le adresati intre voi

    sunteti (mult mai) tinere si fara experienta de viata (ca va simt si eu), asa ca luati-o de buna de la “ai batrani” :)

  • 167

    well, well, prăpăd a fost pe aici…

  • 168

    De ce am insirat marturisirile alea pe care unii le-ar cataloga drept niste tampenii mari cat casa? Sa zicem ca a fost un fel de isterie in scris. O tabloidizare a vietii mele. Nu ma doare cum ma judeca lumea, nu m-a durut niciodata. Sunt probabil o exhibitionista nedescoperita pana acum. Si nici de valoarea in context social nu ma doare si nu m-a durut vreodata. Traiesc pentru mine, nu pentru altii. Si incerc sa imi fac propriile reguli. Tocmai de aia imi aleg tot felul de misiuni pierdute, pentru ca e o asa mare bucurie sa vezi cand reusesti sa faci ceva in ciuda tuturor piedicilor. Din punctul de vedere al multora, nu fac bine nimic. Foarte bine, le-am lasat scris ce sa nu faca vreodata. Din punctul meu de vedere, greseala cea mai mare – si asta e deja o trasatura pe care nu o pot schimba – e ca vreau sa imi mearga bine in toate. Nu merge asa decat pentru foarte putini norocosi. In rest, ca sunt prea rebela… fiecare e liber sa faca ce isi doreste. Nu cred ca o sa ma pliez niciodata vreunui model prestabilit. Si poate, acum ca sunt aproape de sfarsitul drumului cu ceva (sau poate nu), regret mai multe decat de obicei. Si scriu despre asta. Dar in mare, cred ca am fost de o mie de ori mai fericita decat femeile care si-au acceptat partide alese de altii, care s-au refugiat intr-un gineceu si au facut doar ce “trebuia”, de ochii lumii. Cand am vrut sa plec intr-un alt colt de lume, am facut-o. Cand am vrut sa fac o anumita experienta, nu am ratat-o. Din toate astea, invat ce mi se potriveste, fara sa ma iau dupa nimeni.

    @Florin Bratu: nu ma incalzeste foarte tare daca el are o functie sau alta. Sau daca aduce milionul in casa sau suta. Am fost intotdeauna saraca (tocmai de aia mi s-a parut potrivit sa imi iau unul ca mine) si asa o sa fiu intotdeauna. Urasc banii si ei ma urasc pe mine. Pe mine insa ma doare cand il vad ca da mereu inapoi. Ca nu isi infrunta frica. Nu e de munca poate vorba, cand vrea, munceste cat se poate, cat poate multi de pe aici nu o fac. Dar nu o face pentru ceva anume. Eu macar am un scop, stiu unde vreau sa ajung, cu toate opririle pe drum. La el telul asta a disparut in timp. Si ce ma doare mai mult e ca la inceput nu era asa. Intre timp a ajuns la blazare si asta e sora cu moartea. Si zau, la 31 de ani nu e cazul sa te gandesti sa retragi.

    @Svetlana: multumesc. Il stiu pe Cosa si stiam ce ar zice dinainte. Am scris oricum.

    @Andreea: dap, procesul vrajitoarei. Care se denunta singura:D

  • 169

    morringain,

    “Eu macar am un scop, stiu unde vreau sa ajung, cu toate opririle pe drum.”

    chiar ştii? eşti sigură? of, tare aş vrea să ştiu şi eu…

  • 170

    Peste câteva ore, două, trei, revin, că văd că nu s-a prea înţeles nimic!

  • 171

    @Andreea: sa zicem ca stiu. Si sunt dispusa sa risc pentru asta.

  • 172

    @morringain, spun doar pe scurt ce vad, esentialul…

    1. nu te judeca nimeni la persoana, fiindca pe virtual esti doar un “caz”, o situatie, pe care fiecare o priveste in paralele cu propriile exeperiente. deci stai linistita

    2. ai clar sindromul “mustei la arat”. te-ai pus pe spinarea boului (tu esti cea “cu mapa”, el cu sapa) si chiar iti inchipui ca tu (nu “boul”) tragi plugul

    3. ai grija mare, e-o punere in garda: la 20+ de ani, femeia dicteaza (ca-i “buna”), dar dupa 40 se schimba drastic roata. cand ea ajunge acra si-i cade fardul de pe fata, “mitocanului” ii pica in brate mai ceva decat in urma cu 10-15 ani prospaturi tinere

    4. stiu un cuplu care-s ca soarecele si pisica, se cearta in draci, ai zice ca maine se despart. cand vine insa vorba de interes financiar, al lor, al familiei, se pun impreuna si simti cum te zdrobesc. aia-si cunosc cu adevarat interesul! reciteste ce ti-a scris si Cosa, ca despre asta vorbea. criticam-criticam, dar esti tu constienta de forta cuplului? sau stai doar sa-i gasesti bube-n cap celuilalt?

    5. contrar lui Cosa, io te sfatuiesc sa te gandesti de zece ori inainte sa incerci altceva. e plin in jurul meu de barbati care gandesc gen “a devenit a mea acra, dar ce fac? o las pentru vreo alta, pe care a lasat-o tot unul ca mine, de-a dracu’ ce era? si mai cresc si plozii altuia!”. s-au mai prins si barbatii, la greu, de combinele femeilor, nu mai e ca altadata

    6. ai mare grija cu “prietenele” care iti canta invariabil in struna, cu “vai, draga, dar cata dreptate ai!”. peste zece ani o sa fii tot cu ele, injurand la unison “barbatii porci”, in timp ce lor putin o sa le pese de clevetelile voastre

  • 173

    Doamne, simt o mare silă deloc isterică. Bălteşte liniştită.

  • 174

    doar daca (repet: doar daca) ultimul comentariu il priveste pe cel anterior, recomand Peptobismol sau… incearca si cu un barbat, nu doar pe hartie

  • 175

    @morringain: @andreea: hi, hi, hi … hi!

  • 176

    Florin Bratu, ba da, comentariul ăla se referea şi la comentariul tău. Tu provoci greaţă. Mârlanii sunt de două feluri. Unii au un soi de inteligenţă, primitivă, neşlefuită şi reuşesc să fie amuzanţi. Ceilalţi sunt ca tine.

    M-am plictisit de singura explicaţie pe care o tot oferi tu pe aici. Am reţinut: tot ce ne lipseşte e o pu.ă zdravănă.

    Poţi să te abţii de la comentarii viitoare din moment ce singura ta idee e asta.

  • 177

    si apropo, tot bagi ca toanta “poti sa te abtii, nu mai comenta, nu mai zice nimic etc”

    te-ai vazut si tu cu niste rahaturi puse pe siteul asta in deriva, si chiar iti inchipui ca a devenit al tau? get real, honey, ca te dai prea desteapta cand numai monosilabic vad ca-ti iese din gusha

  • 178

    :lol: Bucură-te. Spumele sunt la tine. Ai stropit tot locul ăsta de salivă. Bleah.

    Şi nu, nu poţi fi confundat cu Cosa. Tu doar îl pupi duios în fund, iar el se face că nu vede. Plăcere prea mare nu cred să aibă. Are şi el totuşi standardele lui şi o vorbă cu “cârcebele” parcă.

  • 179

    Mârlanii sunt de două feluri. Unii au un soi de inteligenţă, primitivă, neşlefuită şi reuşesc să fie amuzanţi …

    Aşa e. Inteligenţa nu poate fi decât primitivă. Adică te naşti cu ea. Sau n-o ai deloc. Şlefuirea inteligenţei ar fi o chestie sublimă, dacă n-ar lipsi cu desăvârşire, inteligenţa ne-având forme de manifestare. A, şi implicit nu poate fi clasificată pe soiuri.

    Dacă inteligenţei îi sari în ajutor cu un studiu asiduu face prăpăd. Dacă mai ai şi experienţă – care la rândul ei necesită (apriori) tot felul de chestii de care nu mă iau acum, atunci te numeşti eu.

    Aşa! Mai departe. Mârlan nu ştiu ce înseamnă. O fi ăla cu ştanga cam cât druga de porumb, îndreptată spre lună tot timpul?! Atunci m-ai nimerit. Altfel nu m-aş prea vedea cu calificativul ăsta pe meclă.

    A, că uitasem:

    Are şi el „totuşi” standardele lui …

    totuşi ?! deci, să ne fie clar, întotdeauna am preferat strugurii zemoşi şi nu stafidele uscate provenite din ei.

  • 180

    Iulia, tu ce-ai zis, că n-am fost atent?!

  • 181

    @Cosa Nostra: ce sa mai spun, se pare ca am fost depasita de situatie

  • 182

    Iulia, super titlul, “E isterică, păzea!”. viata bate filmul :)

    ps Un comentariu mi-a fost imediat sters, iar dincolo vad ca se intrec acum in “libertati de exprimare”. e tragi-comic, ca la morringain fata de barbatu-sau: gen “poate el sa faca ce vrea, dar eu decid” :D

    ah, si cireasa pe tort: nu poti sa fii vreodata de acord cu unul, ca cica-l pupi in kur :P astea vroiau clar razbel. divide et impera

  • 183

    @bibi in the sky with zorzonele:

    A plecat pentru ca ai lasat-o sa plece. Daca voiai sa ramana, trebuia sa ii spui. Daca vrei sa se intoarca, cere-i sa se intoarca.

  • 184

    Normal ca sunt isterice majoritatea femeilor… maritate sau nu ,tot isterizate ramin bineiteles cele mai isterice fiind cele nemaritate. Orcum fenomenul asta le face sa fie si mai respingatoare pe femei..ne mai miram de ce vedem atitea divortate

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
Sunt îndrăgostită de oamenii simpli, de limba franceză şi de măslinele verzi ardeii iuti
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!