RSS Feed

Haideţi la o cafea!

vezi toate articolele de
11 Dec 2011 la 03:25 105 comentarii 2167 vizualizari.

Şi haideţi să o plătim astăzi în contul lui Bibi. Săptămâna aceasta e mai uşor decât oricând: un SMS la 848 şi preţul unei cafele şi al unui croissant (2 euro, nu se percepe TVA) ar putea însemna mult mai mult decât ne aduce acest tabiet zilnic într-o viaţă întreagă. Aceasta este săptămâna speranţei pentru Bibi. Ştiu că sunt foarte multe cazuri grave, nu doresc să scriu un text lacrimogen pentru că nu este momentul, în plus lacrimile nu sunt în măsură să ajute pe nimeni, iar acest bebel are nevoie de un gest concret, lamentările celorlalţi nu îi servesc la nimic. Acum este momentul să renunţăm la o cafea şi să trimitem un SMS la 848 până vineri seara.

Povestea şi blogul lui Bibi

Nu vreau să ascund motivele pentru care am ales să promovez acest caz. Primul ar fi campania Bogdanei, o femeie (şi o mamă) extraordinară. Al doilea ar fi faptul că Bibi face parte din acea categorie de persoane care sunt sărace pentru cei bogaţi şi bogate pentru cei săraci. Tocmai de aceea nişte personaje din blogosfera românească au considerat că e necesar să arunce cu noroi în familia acestui copil şi implicit în viitorul lui Bibi. Deşi campania pentru el se desfăşoară de o bună bucată de timp, doar ACUM, în săptămâna în care Bibi are cele mai multe şanse să strângă banii pentru tratament, domnii bloggeri s-au gândit să îşi manifeste spiritul pseudo-justiţiar. Înainte ar fi trebuit să îşi întrebele mamele ce părere au în legătură cu acest subiect. Sunt convinsă că acestea le-ar fi spus că o mamă şi-ar vinde şi pielea de pe ea pentru sănătatea copilului ei. O altă monstruozitate este să susţii că familiile care au avut un trai decent până când apare necazul, boala necruţătoare în această situaţie, nu au dreptul la campanii umanitare. La fel de strigător la cer este şi să denaturezi realitatea fără scrupule.Mama lui Bibi a lămurit situaţia o dată pentru totdeauna aici. Sunteţi doar bloggeri, nu sunteţi dumnezei !

Bibi are nevoie de noi, iar săptămâna aceasta trebuie să ne mobilizăm pentru el.

Recapitulare:

SMS 2 euro/sms – 848

0 900 900 301- 10 euro/apel

0 900 900 303 – 3 euro/apel

0 900 900 305 – 5 euro/appel

http://www.youtube.com/watch?v=ItGa4LuF-Cw (dedicatie pentru Bibi)

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


105 comments
  • 1

    Simplu, fara povesti lacrimogene, eficient, direct in inima – Bravo, Iulia!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-11 10:13:08 | Raporteaza
  • 2

    Sunt un om rau. Cred ca e de datoria altcuiva sa faca gesturi. O companie farmaceutica sau niste doctori. Io.. n-am cum sa fac nici macar un minim efort pentru nimeni. De ce? Pt ca… banii aia ajung la niste oameni cu bani. Pragmatici. Doctori. Intr-adevar, il poti ajuta pe copilas. Dar… de ce sa platim noi derapajele sistemului? Uite… eu o sa inteleg faptul ca o sa ma priviti ca pe un om fara inima… iar de medic o sa face abstractie. Asa e lumea. naroada!

  • 3

    Odată femeile năşteau câte 7 – 8 copii dintre care mureau de mici câţiva, rămânânâd doar cei sănătoşi care nu călcau la doctor (unii dintre ei) niciodată. Era o naţie sănătoasă.

    Acum nasc un copil, iar când se nimereştre defect îl ţin în viaţă cu zeci de mii de euro, poate chiar sute de mii. Degeaba, deoarece oricum sănător n-ai cum să-l mai faci.

    Uneori e bine ca lucrurile să fie lăsate în voia Domnului.

  • 4

    Foarte laudabila intentia(eu am trimis ptr bibi dupa un material de la antena 3).Ca si text…numai sa scrii ceva mi se pare jenant!DE FAPT IN ULTIMA VREME AVETI TEXTE CARE DENOTA O CLARA LIPSA DE…IMAGINATIE…CEL PUTIN!!!TREZITI-VA ALTFEL NU STIU CINE DRAC VA MAI CITESTE!UITATI-VA SI VOI LA ULTIMELE 10 TEXTE…POATE 2-3 SE PRETEAZA LA CEEA CE PRTINDETI VOI CA SUNTETI!BLOG DE OPINII SI COMENTARII…CICA

  • 5

    Till, multumesc. Povestile nu au niciun rost acum, pot fi depanate dupa ce Bibi este salvat.

    Adrian, daca ar fi sa asteptam ajutorul de acolo….am astepta mult si bine. Nu e de “datoria” noastra, dar o facem totusi, ca daca nu ne mobilizam noi, atunci cine? sistemul? eu stiu pe ce lume traiesc, asa ca nu are rost sa sper. Mai bine tai o ciorba si doua cafele de pe lista si cu banii aia il ajut pe Bibi.

    Costa Nostra, ne napadesc bolile de peste tot, si asta nu neaparat din aceleasi motive ca odata. Aer irespirabil, mancare facuta din plastic…nu doar genetica e de vina. Eu ma pun si in locul parintilor. O fi copilul bolnav, dar tot copilul tau este. Si lasam lucrurile in voia Domnului, pana la urma Bibi a fost mai norocos decat alti i si are parte de o campanie destul de puternica. Mai ales saptamana aceasta.

  • 6

    Iulia, foarte inteligent modul tau de a ne invita la un gest uman in preajma sarbatorilor bucuriei. Conteaza enorm sa stii/ cum stii sa prezinti niste situatii .Ma impresioneaza si micutul, dar repet,inteligenta (care e intotdeauna simpla si nu sofisticata-incalcita-pretentioasa)de a prezenta, si de a “cere”, m-a impresionat indiscutabil.

  • 7

    Da, şi conform firii umane, se va umple şi Pandora’s de articole cerşetoare!

  • 8

    Inteligent cerşetoare!

  • 9

    Cersetoare de-astea sa tot fie, nu m-ar deranja! Scopurile astea , chiar scuza mijloacele.

    Si sa stii o chestie, mamele nu si-au schimbat atitudinea de mii de ani. Tot asa si-ar da viata pentru copii lor bolnavi.

    Doar mijloacele de a salva copiii au devenit mai accesibile si atunci cum naiba sa nu-i salvezi? Daca se poate, de ce nu?

    Daca printre ei se afla unul care va salva omenirea?

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 10:48:37 | Raporteaza
  • 10

    copiii lor, evident

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 10:49:45 | Raporteaza
  • 11

    Adrian,

    nu cred ca esti un om rau. Cred ca faci o confuzie.

    Fondurile de asigurari medicale, atunci cand se proiecteaza, au in vedere o medie a afectiunilor posibile. E o chestie statistica. Daca ar acoperi astfel de tratamente, extrem de scumpe, dar si de rare, ar trebui sa lase vreo suta de babute fara tratament timp de vreo 10 ani.

    Din aceasta cauza, se recurge la astfel de strigate de ajutor, care dau pana la urma, masura compasiunii, civilizatiei sau a bunastarii unui popor.

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 11:01:17 | Raporteaza
  • 12

    Ca să salvezi un copil, da, merită. Dar îl salvezi, sau ţii în viaţă cu preţuri uriaşe un muribund suferind?!

    Mă rog, pe aici pe la mine nu se dă pomană la cerşetori şi neharnici. Chestie de tradiţie … sănătoasă.

  • 13

    Vorbeşti de copii ca şi cum ar fi câini! Sau telefoane! Ca şi cum ar fi de înlocuit. Poţi să ai 10. Cei nouă nu îl vor înlocui pe cel pierdut. Vai de inima aia seacă.

    Iulia, foarte bine că ai scris.

  • 14

    @Cosa nostra – Draga persoană cu identitate neasumată, dacă Bibi are parte de operație nu va fi muribund, ci copil ca toți copiii. E penibil că e nevoie de justificări din acestea, dar fie… Pentru o persoana așa specială ca dumneata…

  • 15

    In cazul in care nu exista sanse de vindecare, nici un medic si nici un sistem nu incurajeaza mentinerea in viata a muribundului.

    Din contra, as putea zice, se incurajeaza donarea organelor!

    Si sa stii ca se-ntampla ca soarta sa-i loveasca si pe harnici si pe neharnici, in devalmasie.

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 11:41:07 | Raporteaza
  • 16

    Till, nu ma intereseaza fondurile de sanatate. Ma intereseaza faptul ca medicul face AIA mare in vreme ce… altii trebuie sa-i finanteze. De ce e asa ascumpa o interventie? Medicamentele alea scumpe.. is din piele de putza de maimutza? Is cumva, fabricate din materie prima adusa din cosmos? Tot ei fac preturile. Lasa ca si eu am probleme in familie (nu chiar de viata si de moarte) dar imi pastrez demnitatea. Fenomenul acesta il intalnim tot mai des. La un moment dat devine stanjenitor.

  • 17

    Adrian,

    principiul intr-o societate moderna si civilizata este de a crea conditiile obtinerii unei bunastari individuale , care bunastare se va reflecta mai apoi, la nivel comunitar, national, continental, planetar…

    Adica, traiesti si tu si cel de langa tine. Daca tu, de ex ai fi frizer, noi toti ar trebui sa nu mai mergem la tuns ca sa nu-ti facem fundul mare?

    Pretul medicamentelor e asa mare, pentru ca foarte multi bani se duc in cercetare, in acest sector.

    Iar medicul, sunt convins ca participa si el la astfel de teledoane.

    Asa ca, pune mana si formeaza numerele alea si lasa comentariile astea tafnoase. :)

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 12:12:18 | Raporteaza
  • 18

    A, sa nu uit! Iti pastrezi demnitatea pentru ca (inca) poti! Sa dea Dumnezeu, asa sa ramana, dar cand Raul da peste tine ca un val urias, mult prea puternic pentru bietele tale forte, lasi dracu si demnitate si orgolii si te lupti cum poti. Doamne fereste!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 12:16:35 | Raporteaza
  • 19

    un frizer in romania castiga – sa zicem – intr-o zi.. 100 de lei? Unu mai “norocos” castiga 200? Un hair stilist.. 300? O operatie incepe de pe la 500 de euro! Ce pwla mea face ala de 500/1000/2000/3000 de euro intr-o singura zi? Nu ai bani, te lasa sa mori. Operele astea de caritate is boala capitalismului. Lumea incearca sa-si tuneze constiinta. Ce am face daca am da curs tuturor care au nevoie? Norma… o sa zici ca toti, de altfel… pai… numa asta si gata.

  • 20

    Cand nu mai pot imi bag degetele in priza. Nu vreau sa fiu povara pentru cineva. Decat daca imi este dator.

  • 21

    Ai dreptate, Ghermănuţă! Că dăştept mai eşti! Ori că tai şuviţa, ori că tai pe cerebel totuna e!

    Ţie orişicum n-au ce să-ţi facă! Dacă ai vreun accident cerebral, eu cu mâna mea te duc la frizerie. Să vezi ce mumos te fac, scărmănel!

  • 22

    popa si doctoru face bani cati vrea. La popa trebuie sa cotizezi o viata intreaga ca sa se ocupe o juma de ora de tine (si atunci, platit) cand mori. Da… io ii tin la popa copii in facultate… io ii platesc intretinerea la mercedes. Aha. Pana aici! Plateasca cine a vrea. Iar daca Boc ii finanteaza… sper sa aiba cat mai repede nevoie de ei.

  • 23

    Cica… cotizatie pentru bisericile sarace. Pai… de ce is sarace? Pentru ca is in faliment. Daca is in faliment… le inchizi! LE INCHIZI!

  • 24

    Prin aceste practici ii obisnuiti cu bani multi. Persoanele ca voi au favorizat criza economica. Nu aveti simtul proportiilor. Uite.. am un vecin care lucreaza in constructii. Lumea l-a obisnuit cu bani multi. Multi vand terenuri, multi au bani de nu stiu ce sa faca cu ei.. si… ii ofera la ciupalacul asta .. aproape cat vrea. Intr-o zi a facut 800 de lei. Iar eu daca ii spun ca ii dau 100/zi se uita urat la mine. Pai.. tocmai din cauza acestor cretini care au bani de nu stiu ce sa faca cu ei. Ei au dereglat piata. I-au f00t0t la asta capu si crede ca valoarea lui ii de 800 de lei/zi. Asa face si medicul. Daca primeste 1000 de euro intr-o zi… el crede ca valoarea serviciilor lui este de 1000 de euro. Io… as trage oleaca de pamant peste cadavru lui. Asa… de 1000 de euro.

  • 25

    Sa presupunem ca sunt frizer. Copilul are nevoie de o tunsoare. Il tund. Dar daca imi cere bani… ma gandesc de doua ori.

  • 26

    Eu l-as tunde de 10 ori gratis (datorita situatiei). Medicul.. il poate opera gratis (datorita situatiei) ? Nu cred! Ei nu fac lucrul asta. Pai.. eu sa-l platesc pe medic ca sa-l opereze pe copil? Eu care castig mai putin decat el (cu.. vreo… cateva mii de euro)? Aveti probleme la cap?!?!?

  • 27

    Ghermănuţă, hai acas’! Iar te bagi în taină cu oamenii?

    Hai că-ţi făcuşi destul de cap. Vrei să te bat iară cu periuţa de dinţi?

  • 28

    Hmm… eu as fi vrut sa vad macar o data un follow-up la o poveste de genul asta. Sute de e-mail-uri au venit cerand bani pentru asemenea cauze. N-am vazut nici macar un e-mail, unul singur, in care sa se prezinte ce s-a facut cu banii aia, cati s-au strans, cum e copilul/persoana etc…

    Raman sceptica. Scuze.

  • 29

    Adrian,

    despre popi nu vreau sa discut ca inca n-am gasit unul sa ma surprinda in vreun fel, dar pe doctori, mai ales pe chirurgi, i-as tine numai in puf. Sa nu se gandeasca la cat il costa intretinerea, nici la cat il costa masina, sau mancarea, i-as obliga sa mearga la sauna si la piscina etc in asa fel, incat sa intre in operatie perfect calm, degajat, fara griji si binedispus.

    Pentru ca de manuta aia a lui depinde o viata. O viata de om, intelegi? Nu o o frizura, pantalon sau vreo şapă nenorocita.

    Incearca sa nu mai gandesti egalitarist-comunistic.

    @lacrima: tu vrei dovezi ca exista Dumnezeu? Vrei sa-ti conditionezi compasiunea de dovada reusitei, sau ce?

    Tu cand donezi, daca o faci, trebuie sa renunti la orice in afara sperantei vindecarii. Alea orice, pot fi pacate omenesti de care tu nu mai esti raspunzatoare.

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 14:21:02 | Raporteaza
  • 30

    Da, uite, Lacrima are dreptate. Mie nu-mi venise ideea asta.

    Iar tu, Nora, n-ai înţeles nimic. Dar nu mă mai mir.

    Nu stau acum să-ţi expun teorii cu câţi copii sau oameni la nevoi disperate sunt şi cum decidem pe care să-i ajutăm, cât putem să tot ajutăm şi până la urmă de ce?!

    Comunitatea noastră nu e atât de puternică încât să poată supravieţui întreţinând handicapaţi. Este fragilă şi numai handicapaţi nu-i mai trebuie. Nu degeaba ţi-am spus zicătoarea cu baliga. Ţi-o reamintesc: Băligii moi o cană de apă-i mai trebuie!

    Papagalului care crede că medicamentele şi aparatura medicală sunt scumpe din cauza medicilor îi mai amintesc o dată că producători de astfel de chestii nu sunt decât jidanii. Iar cei care le introduc în listele de compensări (contra şpăgilor de sute de milioane de euro) sunt Udrea, Videanu, Cocoş, bozgorii de la miniesterul sănătăţii şi toţi cei ca ei de douzeci de ani încoace!

  • 31

    Nici nu vreau să înţeleg mentalitatea ta, gândirea ta care crede că unul mai merită mai mult şi altul mai puţin. Şi că sărăcia scuză indiferenţa. Vezi că Sparta a apus de mult şi sperăm că nu mai revine. Ciudat, dar aici semeni cu Fefceac cel prea mult înjurat.

    Da, nu poţi să-i ajuţi pe toţi. Dar ajuţi cât poţi. Şi putem mai mult decât credem.

    Lasă că gândeşti tu bine. Dacă nu-i putem salva pe toţi mai bine niciunul.

    Lacrima: poate n-a venit email. Dar ai căutat tu singură să vezi ce s-a ales de campania respectivă?

    Ce mă deprimă paranoia asta care vă face să vă simţiţi veşnic furaţi, să aruncaţi cu piatra până să fiţi siguri de vreo vinovăţie. Că tot vorbeaţi mai acum două zile de cei săraci cu duhul. Prefer să fiu “fraierită” decât otrăvită.

  • 32

    @Cosa nostra: trimite-mi te rog un mail (nu mai am adresa ta de mail) pentru ca vreau sa te intreb cateva lucruri importante si numai tu ma poti ajuta.

  • 33

    Cosa, tu trebuie sa intelegi ca Nora este cu mult peste puterile tale de intelegere, deoarece, oricand capacitatea ei de a judeca, in cel putin doua directii diferite, o depaseste pe a ta, pe cand tu, ca si Fefceac, uneori, gandesti doar intr-o anumita directie. ! Aici este diferenta intre tine si ea! Capacitatea de gandire a Norei este nelimitata si, la fel cum gandeste, asa se exprima si scrie, intr-un mod democratic-liberal ( a nu se confunda cu P.D.L.-ul de astazi, astia n-au nimic in comun cu ideologia democrat- liberala ). Uite, eu o iubesc pe Nora, si sunt foarte sigur ca si tu o iubesti, numai ca, eu o inteleg, chiar daca uneori ma mai supar pe ea, dar ma supar, asa cum am mai zis, razand cu voce tare, pe cand tu nu o poti intelege niciodata! Nu trebuie sa te superi pentru acest motiv, apa trece, pietrele raman! Nora spune mult adevar, Sparta nu mai exista demult si nici n-o sa mai revina, deoarece voi fi eu atent la acest lucru, iar indivizi, precum, “spartanii” Fefceac cel Injurat si Giurgea cel plecat de pe Standard, ar trebui striviti cu pietre intru salvarea democratiei! Dar, cum democratia este permisiva, macar cu oua si rosii ar trebui sa fie loviti sau spalati…………..pe creier! Si ce frumos continua Nora, prefera sa fie fraierita, decat otravita! Excelent spus, Nora, acest lucru dovedeste ca Nora iubeste viata, este optimista, iar despre fraierit, stim cu totii prea bine, ca este o fata puternica si nu se lasa ea asa usor pacalita sau fraierita! Nu-i asa, Nora? Nora este o luptatoare, iar pentru acest lucru o apreciez si nu numai!

  • 34

    Mi se pare ca asa cum se cere un ajutor se poate face si o campanie in care sa li se spuna donatorilor ce s-a mai intamplat.

    Da Till… eu vreau dovezi despre ce se intampla cu banii ceruti pentru ca nu-i dau banii lui Dumnezeu ci unor oameni care sunt asa cum sunt…adica oameni.

  • 35

    Nora… nu asta e ideea. Daca ar veni in numele unei organizatii verificate ar fi altceva. Organizatia ar sti si sa duca o campanie pana la capat. Altfel, eu una ma abtin. Si asta nu e o regula de impus. E o parere, un mod de a actiona. Poze cu copii si oameni amarati sunt peste tot. Eu pledez pentru aceeasi responsabilitate din partea cui cere,cata dau si eu cand imi muncesc painea. Atata tot :)

  • 36

    Lacrima, dacă intri pe viatacudba.blog../ poţi găsi şi numele asociaţiei.

    Şi, în general, ştii cu câte cereri se confruntă asociaţiile astea? Ştii că nu au cum să se ocupe de toate cazurile? Deci, dacă nu reuşeşti să obţii sprijinul unui ong eşti “suspect”? Dacă eşti un om simplu într-o situaţie disperată, care nu ştie să organizeze campanii, să facă PR eşti dubios? Sau cum vine asta?

    Iar în cazul de faţă, cred că şi “Mereu aproape” e implicată. Sunt sigură că numele e îndeajuns de cunoscut, nu?

  • 37

    Cosica said: ” Comunitatea noastră nu e atât de puternică încât să poată supravieţui întreţinând handicapaţi.” Eu said: Comunitatea noastra e atat de slaba, incat poate intretine toti handicapatii! Iar slabiciunea in Romania este la rang de virtute! P.S. De preferat sa nu fie asa!

  • 38

    Salutar demersul tau, draga Iulia, bucuros as bea o astfel de cafea, dar am impresia ca seamana cu pedalatul in gol. La cati “bebei” au nevoie de astfel de “cafele” baute de noi, ma tem ca devenim cardiaci inainte de vreme din dorinta de a-i ajuta. Cred ca ar trebui sa ne cocentram eforturile, inclusiv materiale, in alta directie :in a se construi si dota clinici, aici in Romania, astfel incat sa ii putem trata aici pe cei dragi noua. Scoala romaneasca de medicina este renumita si cu traditie, dar trebuie sa mergem, spre exemplu, in Israel, sa fim tratati de doctori scoliti in …Romania, pentru ca noi nu suntem in stare sa-i tinem (motivam financiar si profesional) pe proprii nostri medici.Stiai ca, de exemplu, transplanturile medulare, ori inserarea de celule stem, nu sunt niste interventii deosebite, dar logistica necesara e pretentioasa. Hai sa bem cate o cafea aici, la noi, vom fi mai castigati.Succes in demersul tau!!! Cred ca am sa beau,pana una-alta, si eu cafeaua propusa de tine.

  • 39

    Mda,unde-i drept e drept,Cosa Nostra a spus un adevăr. Bunica mea a avut 11 copii dar au dispărut 4 copii(boli și accidente)și au ajuns adulți doar 7(dintre care bunica mea a asistat și la înmormântarea unui fiu,dintre acești 7 rămași ) :cry:

    Mda,unde-i drept e drept,Adrian G.a spus un adevăr. Preoții și doctori sunt megaplătiți ptr.serviciile lor. (m-am luat și eu de un popă,la articolul„Patriarhul Daniel…”a lui Cristian Bândea de pe Vox) :roll:

    @Iulia…exact ca Florentina Mușat„Lista lui Dumnezeu” ai ieșit cu un articol(invitație la caritate)deși cu o sută/două/trei de euro nu se face primăvară(doctorii au banii ăștia într-o oră,câte cafele crezi că vor bea Pandorienii ! :mgreen:

    Dragi mei,atunci când vrei disperat un ajutor (you mean bussnes)te adresezi,anumitor fundații de caritate cu greutate și faimă,unde toți magnații/bogații/oficialități politice/regi/prinți/prințese periodic donează în numele umanității.

    Am dat e-mail-uri la Florentina Mușat”Lista lui Dumnezeu” au fost 4 comentarii(dintre care 2 au fost ale mele) Cum crezi tu că oricine deschide un cont bancar și cer bani,ori să dai telefon undeva și costul minim a doi euro îl accepți la nota de plată a telefonului ?

    „Hackers” sunt mai mulți decât oameni cinstiți, pe planeta asta.Uite acum dau exemplu pe mine.Prin anii de început ai mei în America,deja aveam „green card” în SUA,am avut dreptul să o invit special(rudă de gradul unul)pe mama mea.

    Era o fumătoare strajnică…pe scurt povestea…răceală,pneumonie lichidă,astm bronșic,tuse convulsivă…deși cu medicamente și aparat de oxigen(dat gratuit de câtre departament la domiciliu)într-o zi s-a schimbat la față în albastru…am sunat la salvare/poliție ptr. ajutor :cry:

    În spital a intrat în comă,13 zile cu tubaje.După 13 zile în comă(celulele creierului se distrug) și avea momente de„temporary insenity” spunându-mi că o vede pe fiica mea zâmbindu-i prin perdele :mgreen: desigur fiica mea era la o distanță de 45 de mile de casa mea.

    Acum,lista de plată a venit de 19.750 de dolari ptr. 13 zile de spitalizare(costul unei mașini nou-nouță)desigur am apelat la o fundație de caritate,care m-a ajutat financiar preluând nota de plată.Atunci lucram pe 1.500 pe lună și soțul tot cam atât,dar fiind cu trei copii ;)

    Între timp mama se reîntorsese în țară,unde într-o lună boala a revenit,reluase țigările din nou,și a insistat enorm de revenire în țară,ei neplăcându-i să rămână la mine definitiv în SUA.Deci într-o lună în România s-a prăpădit la Spitalul Pantelimon 2.

    Până să primească spitalul banii de la fundație,primeam scrisori/telefoane de felul:ce dacă a murit,ce nu ți-a lăsat ea nici o moștenie,ca să plătești costul nostru :?:

  • 40

    lucrez de la 17 ani. Am o suzuki din 93. Adevarul este ca am investit in casa o multime de bani… dar.. cum naiba se poate ca un calugar sau un preot sa aiba masina de zece-douazeci de ori mai scumpa decat a mea? Nu mi-am luat concediu de 5 ani. Ai ma! S-a intalnit hotu cu prostu? Popa lucreaza o zi din saptamana: duminica.. pt ca.. in rest.. merge a ciubucareala. Si… eu sa-i dau bani? Sunt de acord ca medicul trebuie sa castige. Dar astia o dau in sf uri.

  • 41

    Seva, medicii sunt plătiţi bine în State. Nu aici. Iar din costurile unei operaţii prea puţini bani revin efectiv medicului. Aparatura costă fabulos, medicaţia etc. Vorbiţi de parcă medicul ăla n-ar avea nevoie pentru operaţie decât de un bisturiu şi nişte cârpe!

    Iar mie mi se pare oricum normal să câştige, nu bine, ci fooooarte bine. Au o meserie cu o responsabilitate uriaşă, o profesie pe care puţini sunt în stare s-o facă.

    Iarăşi, referitor la ong-uri, asociaţii etc, puterea financiară a celor din State este mult mai mare decât cea a celor de aici. Nu există termen de comparaţie. Şi tu de unde crezi că pică banii şi pentru ONG-uri? Nu tot prin donaţii? Eu îmi permit să donez câteva cafele, să zicem. Altul îşi permite o mie. Şi tot aşa. Ideea e că nu trebuie să fii fabulos de bogat ca să poţi dona.

    Şi crezi tu că e de ajuns să te adresezi fundaţiilor? Au mii de cazuri! Pe cine să ajute mai întâi?

    Uite, mă pot lipsi de o sticlă de ojă, o rochie, nişte bilete la film etc. Lucruri inutile, de care nu depinde viaţa mea. Iar ca mine mai sunt alte câteva sute de mii, milioane.

    Mai sunt unii care latră pe aici că e sistemul de vină, că blabla. Da, dar până reparăm sistemul ăla, un copil se confruntă cu o problemă oribilă. Iar boala nu stă pe loc să aştepte să ne modernizăm noi spitalele, să eliminăm corupţia din sistemul sanitar etc etc.

  • 42

    Pe tine nu te duce mintea să înţelegi, nu că nu vrei să înţelegi. Nu vezi nuanţele care schimbă radical imaginile. Fefceac vrea să ia copiii celor care nu au bani să-i educe. Ce legătură are asta cu ce spun eu aici?! (şi dacă stau bine să-mi amintesc, nu eraţi tu şi cu Val_One ălea cărora li se udau chiloţii la articolele lui Fefceac?!)

    Pe de altă parte, nu mai am timpul şi dispoziţia necesare pentru a scrie câte patruzeci de comentarii lămuritoare (cum făceam odată) aşa că te las în plata Domnului.

    Dar ca să nu rămâi indusă în eroarea îngâmfării fac doar câteva precizări:

    Văd că te iei de inima mea seacă. Păi eu am ajutat cam de o mie de ori mai mult decât ai ajutat tu. Ce am vrut să punctez în aceste comentarii este doar faptul că prefer să ajut unde cunosc, unde ajutorul meu face diferenţa şi unde e eficient. Decât să contribui la un caz de transplant de măduvă în Israel de peste o sută de mii de euro (care se ştie că e incurabil) mai bine contribui la ajutorul a douăzeci de copii care suferă crunt de boli curabile care s-ar rezolva cu câte cinci mii de euro. Cunosc acum astfel de cazuri pe aici.

    Pe de altă parte, chiar dacă particip, nu sunt de acord nici chiar cu astfel de contribuţii. Decât să se facă mii de campanii pentru mii de cazuri, mai bine s-ar face o campanie hotărâtă, agresivă şi cu rezultat pentru a eradica influenţa monopolului asupra componentelor medicale (medicamente, aparatură, servicii) compensate de stat.

    Eu a trebuit să cumpăr o orteză simplă şi am dat pe ea trei milioane de lei. Fără exagerare, o butelie goală de cola (un amărât de PET) ar trebui, prin comparare, să coste două milioane de lei. Dacă nu mă crezi îţi trimit poza. Asta se întâmplă deoarece acele orteze sunt compensate de stat.

    Medicamentele compensate costă de zeci de ori mai mult decât cele necompensate din aceeaşi categorie.

    Şi ca să nu crezi că vorbesc avioane, ia datele din 1998 (sau cam atunci) când s-a înfiinţat CNAS şi când nu erau încă pregătite mafiile din sănătate. Nici măcar nu s-au cheltuit toţi banii colectaţi de CNAS (asta în condiţiile în care se colectau mult mai puţin decât acum). După aceea, cu cât căile de furt s-au bătătorit cu atât au început să fie banii mai puţini (fără ca necesităţile de acoperit să crească).

  • 43

    da. 13 zile de spitalizare 20.000. fain. aparatura cat costa? 1 milion de euro, firul?

  • 44

    Neah. Greşit. Te faci că nu-ţi aminteşti? Fefceac spunea că trebuie lăsaţi să moară cei care nu “produc”, nu contribuie cu nimic la “progresul societăţii”. De pildă, cazurile grave de persoane cu dizabilităţi. La asta mă refeream. El zicea că preferă să doneze pentru copii supradotaţi decât pentru cei bolnavi. Sigur, e dreptul lui. Dar ce fel de societate e aia care-şi aruncă la gunoi bolnavii? Aici nu e nicio diferenţă între voi, oricât ţi-ar displăcea.

    Şi cel care nu vede nuanţele eşti tu. Eram de acord cu Fefceac în anumite chestiuni şi în total dezacord în altele. Lucru evident celor care au mai stat pe aici. Dar, ca de obicei, nu-ţi pasă să judeci cu onestitate. Important e să iasă ca tine. Nu ştii tu subtilităţi de-astea.

    E prima oară când aud că transplantul de măduvă e ineficient. Şi, şi dacă ar avea, matematic vorbind, şanse de 10 la sută, cu ce drept comentezi tu lupta pe care alţii o duc pentru acest copil?

    Sunt de acord cu tine: există mafie. Dar crezi că bolii acestui copil îi pasă de cât de corupt e sistemul? Nu văd de ce amesteci oalele.

    Iar inima seacă o ai comentând aici, la un caz concret. Ţi-a trecut prin cap cum s-ar simţi părinţii copilului dacă ar citi vomele tale? E ok să ai părerea ta, oricât de monstruoasă mi-ar părea mie. Dar e musai să o exprimi aici? Chiar aşa, plesnea fierea în tine până nu vărsai tot?

  • 45

    Ah, şi nu te mai umfla în pene cum că ai fi extrem de complex şi deci, inaccesibil. Cum să zic eu, nu eşti tocmai motor de volvo. Aduci mai degrabă a căruţă. Autentic, nu zic “ba”. Ba chiar cu un anumit şarm. Dar departe de complexitate.

  • 46

    Ce complexitate, ce şarm, ce inaccesibilitate?! Unde m-ai auzit tu pe mine cu de astea?!

    Şi ce mă interesează pe mine lupta unora şi cum se simt ei când citesc aceste comentarii?!

    Am dreptul să-mi exprim aici opinia pentru că aici m-au agresat ei cu cererea lor.

    Dacă e dreptul lor să împută cu milogeli tot spaţiul virtual, atunci e şi dreptul meu ca, în acelaşi spaţiu virtual, să-i bag în pizdele mă-sii. E bine?!

  • 47

    Iulia, uite ce-ţi propun. Şi sper să nu te deranjeze.

    Discuţiile au degenerat destul de urât aici şi deloc fertil. Da, o parte din responsabilitate îmi aparţine şi mie. Cumva, am reuşit să facem acelaşi lucru de care se plânge mama copilului vis-a-vis de poziţia aberantă a unor bloggeri.

    Cred că ar fi mai bine dacă ai închide comentariile la topicul ăsta. Şi să le ştergi pe toate. Cine vrea să ajute o face şi fără mizeria din subsol. Nu cred că foloseşte nimănui asta. Eventual, dacă cineva e interesat de opinia legată de campaniile umanitare de genul ăsta, se poate oricând scrie un articol. Ceva neutru, nu clădit pe un exemplu anume, şi pe suferinţa unor oameni reali, cu nume şi CNP.

    Încă o dată, sper să nu consideri deplasată sugestia mea. E doar o idee.

  • 48

    Offf, sunt în spam. Sau aşteptare. Nu ştiu de ce.

    Iulia, culege-mă de acolo, te rog! :cry:

  • 49

    Lacrima, de aceea am pus linkuri in text, acolo puteai sa gasesti toate detaliile in 5-10 minute, trebuie doar putina bunavointa. Normal ca acest caz este sustinut de o asociatie, de Mereu Aproape cum zicea Nora si de Rotary Constanta. Altfel nici nu i s-ar fi pus lui Bibi la dispozitie acele linii telefonice. Repet, sunt valabile doar o saptamana (pana vinerea aceastea)pentru Bibi. Cat despre follow-up, la ce cazuri te referi concret? Sa nu vorbim asa, generalitati. Eu de exemplu am urmarit si cazul fetitei fara manuta, Ioana si exista tot timpul update-uri referitor la starea ei, la fel a fost si in cazul fetitei Lianei Stanciu mai demult.

  • 50

    Da. simplu 365(zile/an) – 13 zile = 352

    19.750(dolari/13 zile)

    19.750:13(zile/spitalizare) = 1.519.81 aproximativ pe zi

    352(zile rămase) x 1.519.81(dolari/zi)= :?:

    îți las ție plăcerea…

  • 51

    Nu sterge si nu inchide nimic, Iulia!

    Tot ce circula pe aici este uman. Truismele enuntate o sa ne bantuie mereu, ca sunt ale tale sau ale lor, asta e o alta poveste, fiecare are acest drept sa isi exprime parerea!

    In fond, scopul nu este de a filozofa ci de a strange bani, si mie ca parinte al unui copil suferind, nu ar trebui sa-mi pese decat de suma stransa.

    Lacrima, da pe internet, eu am facut-o, gasesti o gramada de epiloguri de genul asta. Sfatul meu este sa scapi neintarziat de neincredere. Asta o sa-ti intunece viata. Daca ai ales sa faci ceva, fa-o, mai ales daca e fapta buna. Din moment ce tu ai facut-o, ce urmeaza apartine celuilalt, deci pacatul, daca o fi, nu este al tau, care ar fi problema?

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 18:08:48 | Raporteaza
  • 52

    Nora, asa am si vrut initial sa fac un articol cu comentariile inchise. Avand in vedere subiectul, stiam ca exista pericolul sa existe reactii veninoase. Dar in acelasi timp dezbaterea poate si sa ii incurajeze pe unii sa voteze, cand vad cum un gest pana la urma firesc (cand stai sa te gandesti ca poate fi chiar copilul tau in situatia aia) este atat de denigrat si cand vad ca exista si oameni care gandesc asa. Atunci constientizezi ca trebuie sa treci la actiune, altfel exista riscul sa te culci pe o ureche. In plus, cred ca nimanui nu ii pasa in acest moment de mizerii, toti cei interesati de salvarea lui Bibi cred ca sunt suficient de caliti si de constienti de faptul ca vor fi catalogati uneori drept “milogi”, spuneti-mi si mie miloaga, doar dati SMS la 848, asta e cel mai important.

  • 53

    Se pare ca vanatoarea a fost cu noroc, pentru unii, astazi. Vanatul e gata fezandat, numai bun de pus pe limba!

    O intalnire astrala, sub semnul lui Marte, care nu se repeta decat o data la o suta de ani!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 18:19:43 | Raporteaza
  • 54

    Ok, Iulia, sper să funcţioneze cum zici tu mecanismele celor care mai trec pe aici. Să fie cât mai mulţi scârbiţi care să apeleze numerele alea, aşa de ciudă! :P

  • 55

    Seva, banii se pot strange. Sa zicem ca au fost 50 de aparitii ale lui Bibi in media, teoretic fiecare aparitie ar putea aduce macar 1000 de euro in contul lui Bibi. Problema este ca multi oameni spun ca si tine, ce diferenta o sa faca 2 euro?! Asa facem tot timpul, si cand vine vorba de teledoane, dar si cand vine vorba sa ne votam guvernantii…Si uite ca daca nu actionam, daca nu constientizam ca da, conteaza si contributia noastra oricat de mica ar fi, se intampla tot felul de nenorociri. Ne moara tara, ne mor copiii si asa mai departe

  • 56

    Părerile mele sunt mizerii, Iulia?!

    Bun! Atunci hai să facem noi o chestie. Uite, dacă părinţii acestui nefericit de copil sunt cât de cât înstăriţi aşa cum zici tu şi dacă pretind ajutor la nevoie (a pretinde ajutor la orice nevoie mi se pare de un tupeu crunt) atunci poate că şi merită acest ajutor. Poate că şi ei înainte de a da de necaz au ajutat pe alţii în cazuri similare.

    Dacă tu-mi demonstrezi mie că ei au donat măcar 10 euro în astfel de campanii, atunci îi ajut şi eu pe ei. Substanţial, nu glume cu cafele.

    Hai să vedem!

  • 57

    In legatura cu sistemul, e natural sa dam vina pe el, de cele mai multe ori pe buna dreptate, dar sa ne apucam sa ne luptam acum cu industria farmaceutica…ok, Adrian, hai cu un un plan si eu o sa imi dau toata silinta sa te ajut :) dar intre timp ce facem? lasam copilasii astia sa moara?

    Cosa Nostra, spui ca stii multe cazuri de copii bolnavi, de ce nu mi-ai trimis niciodata un e-mail cu povestile lor? Cu siguranta ca as fi scris despre ei sau as fi facut intr-un fel sa strang mai multi oameni sa ii ajute.

  • 58

    Nora, te-ai gândit mult până să-ţi cace mintea o asemenea idee?!

  • 59

    Ce-i aici, un loc pentru pus articole de cerşit?!

    Dacă vor să cerşească fără să-i deranjeze nimeni să-şi facă sait de cerşit, e dreptul lor. Aici nu au alt drept decât pe cel pe care şi l-au exercitat deja: să încerce!

  • 60

    Costa Nostra, acum am vazut 57. Sper ca nu e o gluma pentru ca eu chiar am luat ce ai zis in serios.

    Ajutor la nevoie e una, si ajutor cand vine vorba de o situatie de viata si de moarte, e total altceva.

  • 61

    Dar problema este cum ar putea ei sa dovedeasca, daca ma pui pe mine sa dovedesc la ce teledoane am participat, crezi ca mai am facturile de la telefon?! Sau chitantele de depunere a banilor intr-un cont?

    Sa fim seriosi. Aici este vorba de Bibi, nu de familia lui sau de stiu eu mai cine.

  • 62

    Da, să fim serioşi (ţi se pare că glumesc?!). Nu trebuie să-mi dovedeşti cu chitanţe. E uşor de dovedit, şi te-aş crede pe cuvânt. Hai, vezi ce faci!

  • 63

    Mai Cosa,

    tu deja ai facut mult pentru cauza! Simpla ta aparitie pe banda din dreapta a comentatorilor a atras deja 700 e vizionari intr-o zi. Din astia io zic ca 500 tot o dat telefon la numarul ala de 5 euro.

    Asta, in timp ce la celalalt caz, al Florentinei, s-au uitat 2000 de oameni intr-o luna!

    Io am impresia ca ar trebui sa iti dea ei ceva, nu invers. :)

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 18:58:56 | Raporteaza
  • 64

    Dragilor, eu ziceam o chestie simpla. De la Facebook pana la casuta de e-mail e full de astfel de mesaje. Ii tineti minte pe aia de vindeau carti postale in numele unor orfelinate dupa care s-a dovedit ca erau cersetori moderni? Ii tineti minte pe aia care vin si va arata cazuri pe poze si fundatii de tot felul si daca ii iei la purecat isi fac o viata frumusica pe munca fraierilor? Cunosc cazul unei asemenea fundatii ca din nefericire cunosc persoanele.

    Eu nu zic sa nu dati ori sa dati. Personal imi rezerv dreptul sa raman circumspecta. Nu dau cu pietre.Pana nu pun eu ochiul, nu mai cred nimic. Iar pozele nu ma mai conving. Mesajele de tipul asta devin de-a dreptul agasante. Ca le gasesti din trolee pana si in baile publice. E penibil! Nu ti se mai da dreptul sa empatizezi cu nimeni pentru ca esti bombardat.

    N-am vazut om fara vreun necaz, dar as vrea sa am spatiul sa simt ingropata de apeluri disperate. Acum, fiecare judeca cum vrea. Ziceam si eu o parere.

  • 65

    Iulia așa este,contează fiecare euro dar fără urmă de ironie spun că efortul tău și chiar sufletele părinților în suferință este și va fi pătat de anumiți comentatori, ascunși sub sigla anonimatului…

    Da, un teledon real ar fi fost cu mult mai eficient,sponzorizat de un anumite emisiuni celebritați,ori…

    anumite magazine aici susțin cauzele/cazurile celor care sunt în suferință/atenție extrem de rapidă/intervenții medicale.

    Să zicem te duci la Mall(în speță la Carrefour)caserița pe orice cumpărător, îl întrebă dacă dorește să facă o donație doar un euro ptr. micuțul copil,oferind fotografii cu el/ea și da,număr/numere de telefon de contact cu familia/părinți/frate/soră/bunică/mătușă, cel ce are în grijă copilul,ptr.urări de suflet/încurajări !

    ptr. eventuale ajutoare materiale(să călătorești în străinătate spre un spital,îți trebuiesc o grămadă… bilete de avion,hotel/motel/transport/medicamente/cantina,chiar și un suflet care vorbește tot românește !

    aici odată la biserică mi-a spus preotul(biserică greacă) așa în engleză,cum că ar fi un român internat într-un spital,și dacă doresc să îl vizitez…și da,l-am vizitat/semnat acte de ieșire din spital,ca și cum eram o familie…ani la rând,nu era sărbătoare să nu fie și George la masă cu noi !

  • 66

    Bine, bă Till, crezi că eu nu ştiam?! Acu trebuie să-mpart şi cu tine!

  • 67

    Problema e ca si ONG-urile sunt intr-o situatie aiurea pentru ca e o “piata” foarte complicata. In numele lor s-au facut si se fac destule… Asa incat, atunci cand identific o nevoie langa mine si o pot vedea/urmari cumva, prefer sa ajut asa. Mi-e mai aproape omul de langa mine, din comunitatea mea. La el ma pot intoarce sa-l ajut daca se lasa ajutat si se mai ajuta si singur, macar pe alocuri. Altfel… prefer sa ma abtin.

    Si nu va grabiti sa judecati :) Candva poate voi povesti si despre asta.

  • 68

    news.yahoo.com/../

  • 69

    Normal, e sfarsit de an si te-a patruns spiritul Craciunului.

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 19:09:42 | Raporteaza
  • 70

    Lacrima, astăzi îmi place de tine. Urâta naibii ce eşti!

  • 71

    Lacrima, unde dai si unde crapa. Eu vorbeam despre un caz REAL, verificat si verificabil. Ca exista o industrie de sarlatani, asta e adevarat, dar nu acesta era subiectul articolului. De ce sa ne invartim in jurul cozii, eu v-am propus ceva concret.

    Cosa Nostra, stiu ca se spune daruieste si vei dobandi, dar astfel de abordari denota sincer, cruzime. Copilul nu ar trebui sa plateasca pentru ce au facut sau nu parintii sai. E deplasat sa pui astfel de conditii. Ti-am spus asta si pe mail acum cateva minute, dar cred ca ti l-ai schimbat intre timp.

  • 72

    Mah Coza… asa a lasat Dumnezeu sa traiasca si uratii printre frumosii ca tine, ce sa fac? Acu’ musai sa traiesc si eu cum m-o fi facut si pe mine cine m-o facut :) )))

  • 73

    Vezi, de-aia se zice ca cine n-are batrani, sa-si cumpere! Pisica asa a facut!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-12 19:13:14 | Raporteaza
  • 74

    @Iulia…ziceam si eu. Inca un caz de genul asta, intre miile de bombardamente de acest fel… :) asta era ideea. no da ma tem ca asta e…nu e…:)

  • 75

    Cosa, am gasit dovada. Ramane acum sa te tii de promisiune. Lasa-mi te rog un e-mail sa discutam.

  • 76

    ar trebui să trimiteţi SMS-ul şi să mai tăceţi odată…

    acum ceva timp m-a oprit o tanti la metrou, mi-a băgat sub nas un catastif, povestindu-mi de cazul unul copil cu leucemie. am donat 30 de lei – era foarte convingătoare. mi-a dat şi chitanţă, dar ceva din expresia feţei ei m-a făcut să caut pe net date despre firma respectivă şi am aflat, bineînţeles că e o mare cacialma.

    ŞI CE DACĂ!? am convingerea stupidă că la un moment dat o să li se înfunde urît. aici jos sau acolo – sus. nu-mi pare rău de bani. banii sînt ai Cezarului.

  • 77

    Deci, citeşte-ţi mail-ul!

  • 78

    Aşa mi-a zis şi mie o ţâgancă – soţia unui ţâgan căruia ăştia zic că i-am dat eu ţeapă, că să-mi opresc un miliard dreptul de şmecher şi să le dau restul că sunt amărâţi şi ei!

    78 e pentru Iulia

  • 79

    @Andreea – hai sa facem un exercitiu de imaginatie. Cat timp ai muncit tu pentru banii aia, pentru cei 30 lei? Pe de alta parte, in timp ce tu i-ai dat unor hoti, daca inainte ai fi verificat si apoi ai fi dat, poate ar fi ajuns la cineva care cu adevarat avea nevoie de ei. Asa, cineva, poate, la un colt de strada, radea de cum te-a fraierit in timp ce fuma o tigara din banii pe care ti i-a smuls astfel… 30 lei = 6 paini si de prea multe ori e viata pe o saptamana a unei familii cu 2-3 copii…

    Acum din nou, cine doreste sa dea, sa o faca. Insa e normal sa avem pareri impartite si sa nu ne suparam asa tare daca altii gandesc diferit :) @Andreea – hai sa facem un exercitiu de imaginatie. Cat timp ai muncit tu pentru banii aia, pentru cei 30 lei? Pe de alta parte, in timp ce tu i-ai dat unor hoti, daca inainte ai fi verificat si apoi ai fi dat, poate ar fi ajuns la cineva care cu adevarat avea nevoie de ei. Asa, cineva, poate, la un colt de strada, radea de cum te-a fraierit in timp ce fuma o tigara din banii pe care ti i-a smuls astfel… 30 lei = 6 paini si de prea multe ori e viata pe o saptamana a unei familii cu 2-3 copii…

    Acum din nou, cine doreste sa dea, sa o faca. Insa e normal sa avem pareri impartite si sa nu ne suparam asa tare daca altii gandesc diferit :)

  • 80

    Nora, ce tot vorbesti cu C.N. despre bolnavul ala psihic de Fefceac si de unde atat filosofie de doi bani despre ce dorea cretinoidul ala? De ce trebuie amintite “parerile” filosofului cretin, in acest context, adica la o cafea? Si, daca vrei sa stii, cretinul nu se referea numai la uciderea persoanelor cu dizabilitati, ci, la toti bugetarii, pe care ii numea socialisti, si la pensionari. Dupa parerea cretinului toti trebuiau sa moara! Tu crezi ca acest Cosa este mai departe de Fefceac? Am scris odata despre cei doi, am facut o comparatie intre ei intr-un comentariu acum vreo 4-5 luni, ce anume ii diferentiaza, am si uitat ce am scris despre ei, pentru ca nu se merita retinut! Important este sa donati 2 euro in contul acelui bebe si basta cu teorii de doi bani, atacuri sub centura si aduceri aminte de cretini cu infatisare de filosofi! Si inca o chestie referitoare la Till! De cand ai inceput, mai, sa-l pupi in cur pe Cosa : cauza nobila, rating la Cosa, bani, ajutor in dreapta si-n stanga? Auzi, pune mana si da 2 euro in contul lui bebe si nu-l mai pupa pe Cosa pe unde nu trebuie! Credeam ca esti ardelean cu demnitate in tine, nu un slugarnic care pupa mainile unui oltean sau dracu mai stie ce e ala! Ce scarba imi este de umili si mai spuneti ca sunteti mandri a fi romani, unii dintre voi! Se vede cum!

  • 81

    Scoate-l Iulia din spam, ca-i de rau, scoate-l si nu mai medita la el!

  • 82

    E cumplit. Nici nu vreau sa stiu prin ce trec parintii astia.

    Eu am stat timp de doua saptamani cu teama de a nu-mi pierde copilul. Si nu ca ar fi avut ceva foarte grav, dar nu era nimeni pe insula aia care sa-l poata opera. Si nu avea inca pasaport, deci nu putea parasi insula. Am slabit 7 kg atunci. Nici de dormit nu mai reuseam. A fost un calvar…

    Si daca nu ar fi sunat cineva la guvernator, sa putem zbura fara acte, nu stiu si nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi putut intampla…

    In schimb, stiu ca nu-l voi uita niciodata pe omul care m-a ajutat.

  • 83

    @Edle – cred in frumusetea gestului 1:1. Cineva, in mod direct a facut ceva concret pentru tine. E ceea ce eu una prefer sa fac la randul meu.

    Sper ca acum copilasul tau e bine si ca va bucurati de viata frumoasa :)

  • 84

    @edle…sper că toate sunt pe bunul făgaș al normalității ,te înțeleg mai mult decât îți imaginezi…

    după nenumărate operații(Spitalul de la Cosmonauților,Spitalul CFR,Spitalul Militar Central,ședințe-laser)din București,epuizând toate alternativele din România,am ales drumul emigrației(SUA) în speranța că doctorii americani îi vor reda vederea…

    copilul meu(băiețelul meu)de la 4 anișori a avut un accident nefericit al ochiului(dint-o tiribombă-jucărie) a necesitat transplant de cornee(umană) cu o viziune doar de 30%…dar la vârsta adolescenței, jucând aici în SUA fotbal,la un fault în timp de meci/campionat de oraș

    a fost faultat pe viață, efectiv lovit cu cotul în lumina ochilor,de câtre un jucător advers.Ce-a urmat ? operația de…of,of ! Acum are proteză oculară…decât ptr.estetică :cry:

  • 85

    @Seva… as vrea sa pot face ceva pentru voi…

  • 86

    @lacrima…mulțumesc,vezi tu a fost o vreme când mă rugam la Dumnezeu să-mi dea numai lacrimi…le epuizasem pe toate la un moment dat…dar mi-am dat seama că asta a fost dorința Lui…să nu mai plâng !

  • 87

    Lacrima, copilul e foarte bine, multumesc.

    Of, Seva! Imi pare tare rau!

    Uite, eu de asta am plecat de-acolo… Am zis ca daca mai trec vreodata prin asa ceva innebunesc.

  • 88

    @edle, mă surprinde că acolo în St.Martin nu era un chirurg ? Păi vilele acelea ale cui sunt ? Cum jumătate sunt francezi alții olandezi plus englezi au lăsat insula de izbeliște ? Acolo un chirurg ar fi fost în paradis !

  • 89

    Sunt doi(!) pediatri pe toata insula aia, Seva. Si doi chirurgi, unul in partea olandeza, celalalt in partea franceza. Dar cand e vorba de copii foarte mici, oricum nu se baga.

    Daca un copil are o problema mai grava, e jale acolo. Ori zbori urgent, ori…

  • 90

    edle,într-adevăr este jale„oricum nu se bagă” ??? ce-ar vrea doar să pună două copci ? Până la urma urmei guvernatorul insulei nu își face datoria.Să facă presiuni asupra tutelarilor/cei care conduc acest protectorat/dominion.Anunțat World Red Cross de discriminare/practici pe acel teritoriu.

    uite vezi cum tratează francezii(mai spuneau de noi românii că suntem țigani și ei sunt rasiști)

  • 91

    Seva, nu se baga din cauza ca sunt incompetenti. Nu se baga de frica sa nu le moara copiii pe masa de operatie. Prefera sa ii trimita in Franta, de exemplu, decat sa taie ei.

    Si, nu stiu daca stiai asta, in insulele alea ajung cam cei mai prosti medici din Franta, din Olanda, din Anglia. Cei care, evident, nu au reusit acolo.

  • 92

    edle,chiar așa ? să nu fie un doctor/chirurg iubitor de ocean,climă,soare,talazuri cu ape ca turcoazul din Caraibe, chiar nici unul ? deci sunt repartizați ca în România, cei f.buni în metropole cei mai slabi în deltă.. ..( comuna X )

  • 93

    Ptiu, aici nu există așa ceva(eu locuiesc într-un oraș cât București-ul și este pe locul 56 în USA ca mărime) adică cei mai buni doctori/chirurgi să fie automat din New York,Chicago,Washinton DC,Los Angeles ? Cum dacă noi de aici trebuie să ne ducem la New York ptr. un chirurg ? Adică 7 ore de condus mașina ? aproape 500 de mile(aprox.900 de km) ?

  • 94

    Seva, iubitori de soare si de ape turcoaz sunt multi. Dar aia vin in vacanta. :lol:

    Si nu uita ca St. Martin are vreo 80 km2. Daca pe insulele mari mai gasesti cate-un doctor bun, doi, acolo nu e nimic. Si stai, ca doi medici cu aceeasi specializare tot e bine! Ca am avut nevoie odata de un dermatolog si cel mai aproape era in Guadeloupe! :lol:

  • 95

    Lacrima, crede-mă că nu-mi pasă că râde vreun cretin că m-a fraierit. Nu-mi pasă deloc.

    Aşa cum am zis, prefer să fiu fraierită decât să stau după aia să mă gândesc “dacă era cineva într-o situaţie disperată, dacă cineva murea de foame, dacă, dacă, dacă” şi nu am dat din cauza egoismului meu şi să nu mai am linişte cu mine. Şi dacă sunt 10 la sută şanse ca povestea să fie reală, pentru ăia 10 la sută dau.

    Tu faci ca ăia care preferă să nu-şi plătească impozitele mergând pe ideea că oricum fură guvernul.

    Şi nu pricep până la urmă ce vrei. Iniţial ai ridicat un semn de întrebare generalizat deşi aici discutam un caz concret. După aia, ai zis că ai avea mai multă încredere dacă s-ar ocupa o asociaţie. Ţi s-a răspuns că se ocupă şi că puteai afla toate astea dând un amărât de click. Aşa te informezi şi privitor la cazurile de pe stradă? Acum zici că şi ong-urile sunt corupte şi că preferi să ajuţi cazuri cunoscute ţie. Eu nu pricep ce o tot suceşti atât.

    Danny: Calmează-te. Vorbesc despre cine am eu chef. Iar cu Radu Fefceac am fost de acord în anumite chestiuni. Nu e niciunul pe aici cretin absolut, nici geniu total. Nici tu, nici Cosa, nici Fefceac. Ca să fie clar. Ah, iar Fefceac mai avea un aspect pozitiv: atunci când i se aduceau argumente pe limba lui, privitor la anumite lucruri, era îndeajuns de normal încât să spună “da, s-ar putea să ai dreptate. M-ai pus pe gânduri”. Pentru asta, are o mare bilă albă de la mine.

  • 96

    Nora, e normal sa vorbesti despre cine vrei tu, deoarece libertatea de exprimare este in topul democratiei, dar eu m-am referit la faptul ca, la cafeaua Iuliei nu era cazul sa fie amintite discutii purtate despre uciderea unor persoane nefolositoare societatii, ci, pur si simplu, cine doreste sa doneze 2 euro unui bebe, s-o faca, de nu, poate trece la alt articol! Daca lui Fefceac i se aduceau argumente pe limba lui si intr-un tarziu ajungea la o intelegere mai profunda a lucrurilor, atunci, el, ” filosoful “, n-ar fi trebuit sa atace cu atata furie verbala aspecte sociale legate de moartea unor amarati ai societatii! Cu alte cuvinte, inainte de a trece la atac, pe o anumita tema, ar trebui sa fii bine documentat si sigur pe tine ceea ce exprimi!

  • 97

    Lacrima (80)

    eu nu sînt genul de om care planifică ceva. nu mă văd păstrînd bani pentru cauze umanitare sau făcînd cercetare de piaţă, pentru a afla care organizaţii merită – şi care nu – să primească bani. nu caut cazurile disperate, ele mă caută pe mine. aşa e viaţa mea acum. dacă ezit sau amîn să fac ceva, ştiu sigur că nu voi mai face acel lucru. şi eu cred că nu sînt singura în situaţia asta. viaţa noastră fuge mai repede decît noi. şi atunci prefer să profit de moment. acum!

    dacă tu eşti în cealaltă categorie şi îţi planifici actele de caritate, atunci bravo ţie! dacă nu, înseamnă că nu e decît alt mod de-a o da cotită pe după plop…

  • 98

    Bai Cosa, ar fi cazul sa mai bagi vreo doua pe-aici, ca s-au cam pleostit oamenii…

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-14 10:58:09 | Raporteaza
  • 99

    Ia uita-te la Till! Cica, sa mai bage ala doua pe aici, ca s-a pleostit Till! Dar tu de ce nu bagi, mai? Il astepti pe Cosa sa bage, iar tu sa i le primesti? Inseamna ca nu mai ai nimic in capul ala! De cand ai devenit atat de lingusitor, lipsit de demnitate?

  • 100

    Danny,

    in viata trebuie sa fii realist si relaxat. Daca noi nu suntem in stare sa facem rating trebuie sa o recunoastem si sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului!

    Cosa asta, mare actor, domle! Are lipici, ce mai incoace incolo!

    Nu vezi mai, noi cu mesaje pozitive, c-o fi, c-o pati, nu ne alegem cu nimic. El, vine si zice vreo doua pe invers, si toate gagicile sar pe el, unele sa-l convinga cu patos ca nu e asa, altele ii cer adresele de mail s-o faca in particular, altele la telefon…

    Ce mai, e mare, domle! Tu, in loc sa te guduri si sa scancesti pe langa gagicute, mai bine ai lua notite de la Cosa! Zau, asa!

    Ia mai bine da-i un meil in particulaire asa, poate iti zice niste secrete.

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-14 16:21:36 | Raporteaza
  • 101

    Andreea – da eu imi aleg oamenii si imi programez actele de caritate. Consider ca daca fac un efort muncind din greu, vreau si sa merg pana la capat si sa pun mana construind cu oamenii de langa mine.

    Nora… eu ziceam altceva. Nu inteleg reactia ta.

  • 102

    Draga lacrima (simt nevoia sa mananc o lamaie numai scriindu-ti numele, imi cer scuze),

    Ca sa fiu franca, mi se pare ca bati campii. cert este ca acest copil are nevoie de ajutor. daca nu vrei sa i-l dai, mai bine taci din gura, nu ii influenta si pe altii, mai putin sceptici, in mod negativ, pt ca si asa nu cred ca se inghesuie prea multa lume sa ajute. Fara o doza de naivitate viata ar fi foarte trista, poate tragica atunci cand cineva chiar depinde de asta.

    Daca ne intrebam de cati bani are nevoie raportat la cate persoane afla de campanie, cator persoane le pasa suficient cat sa nu le fie greu sa dea un apel/sms si apoi mai aplicam si filtrul scepticismului, plus cate cazuri de genul asta sunt, poate o sa te gandesti de doua ori inainte sa scrii.

    In plus, mi se pare urat sa intervii cu o observatie negativa la un articol scris de o colega de-a ta, macar din respect si mai ales ca autoarea a publicat acest apel umanitar cu un ambalaj inteligent si cu intentii frumoase.

  • 103

    Astazi e ultima zi cand putem sa-l ajutam pe Bibi!

  • 104

    Corect, Edle. Hai, telefoanele! :)

  • 105

    @94, Seva

    en.wikipedia.or../

    Pe locu’ 56 cat ai zis tu e un oras cu 300k locuitori. De cand n-ai mai trecut prin Bucuresti ? :)

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
Sunt îndrăgostită de oamenii simpli, de limba franceză şi de măslinele verzi ardeii iuti
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!